|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
|
jeg har begynt å likke Crested gekko mer og mere i det siste.og jeg her funnet ut at jeg heler vil Crested gekko i vivariet jeg seter opp.da Crested gekko viker leter og ha en pilgiftfrosk.siden jeg er nybegynner på det temaet.så lurte jeg på om 45 cm 45 cm 60 cm=121.5 liter er stort nok for en Crested gekko ????
takk for svaner jeg får
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Mye av dette innlegget skjønte jeg ikke bæret av...
Men 45x45x60 burde være stort nok for en crested. Der fikk du en svane. Hvis du vil vite mer, her er en kjempeflott link.. http://lmgtfy.com/?q=Rhacodactylus+ciliatus+caresheet
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
takk Devilizer
.ja det blei litt rotete men jeg prøvde så gott jeg kunne å ikke få det rotete
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Hordaland
Alder: 23
|
Cresteden er utrolig fasinerende når den hopper og spretter under jakten sin om kvelden/natten, og jo større plass, jo bedre. Men det er viktig å utnytte plassen godt også, ved bruk av lianer og planter og lignende knask. Ville ikke brukt mindre enn målene du oppgir, men større er lurt, spesielt om du skal ha flere(en hann og noen damer).
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
skal bar he en nå
.jag skal ha noen røter og endel med planter å så jeg kommer nok til å utnytte plassen best som mulig
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Du kan fint holde 2-3 stk cresteds i et exo terra 45x45x60.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Ja, og du kan holde 3-4 leopardgekkoer i en isboks - men, det kan vel neppe anbefales ?
Mitt råd vil være maksimalt en voksen crested gekko i ett 45x45x60. Man må huske på at dette er veldig aktive dyr.
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
På dagen er de som regel veldig rolig,men på natten er de helt sinsykt aktiv der de hopper og spretter rundt mens de er på oppdagelsestur og jakt i terra
Så er enig med de fleste andre her,jo større jo bedre! Men et 45x45x60 terra er bra størrelse for en crested Vil si at crested vil passe knall som nybegynner gecko når du er mest inn i regnskogterra osv Artige og fine dyr
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitat:
Leser man litt rundt på andre utenlanske forumer så får man se hva dem skriver der (eller er det ikke bra nok for Nordmenn ?? ) Hvist man innreder et 45x45x60 terra bra så vil 2 hvist ikke 3 cresteds få et bra hjem. Å ang 3-4 leoser i en isboks, det er det vel ingen som gjør,men å holde 2-3 stk cresteds i et 45x45x60 er ganske vanlig. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
som sakt så seter jeg dyrets behov foran mine egen.så jeg skal bare ha en sånn at jeg vett at den har nok av plass for og bevege seg på
.men kan jeg ha Pachybolus ligulatus min i sammen med en crested gekko ???
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Crested gekko og Sørgegekko ilag? | Reptil_robbie | Gekkoer | 9 | 31-07-2010 11:10 |
| Crested gekko og varme sommere. | CamStatic | Gekkoer | 13 | 04-07-2010 14:36 |
| Crested gekko | CamStatic | Mine Herptiler | 5 | 02-06-2009 14:32 |
| Spørsmål angående Leopard Gekko | Jon M | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 92 | 01-06-2009 15:07 |
| Leo Gekko vekt. Veide mine og har spørsmål... | Evenruden | Helse og sykdommer hos reptiler | 3 | 07-09-2008 21:10 |