|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2008
Sted: Buskerud
|
Når jeg sjekket til dyrene istad så hadde tokay hua mi fått noen blåe flekker på tuppen av halen.
Hu har et sår på tuppen av halen som jeg ikke hvet hva kommer av. Noen som hvet hva dette svineriet er ? ![]()
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Huff så ikke bra ut.. På første bildet så det nesten ut som den hadde fått blekk på seg
![]() Men det kan ikke være en infeksjon eller noe sånt da? Det som slo meg først men er IKKE en ekspert på tokayer så det er sagt. Edit: Ser ut som om den siste haletippen er bitt av, kan ikke ha kommet en infeksjon av det da??
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Kan hende at det har kommet en infeksjon,som har gitt henne bokstaveligtalt blåmerker.. Jeg kan jo heller ikke stort om tokayer,men vil tro at om dette ikke går over om noen dager er det verdt å dra til dyrlegen. Bare det ikke er noe som sprer seg
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Jeg støtter det at blåfargen kommer fra den skadede haletippen.
Kom deg til veterinær øyeblikkelig. Slik farge er ofte tegn på at halen dør. Og dette kan spre seg til hele dyret om det ikke blir stoppet. Dette kan faktisk også komme av at halen ikke har mistet alt skinnet ved forrige hamskift. Men utfallet er like ille. Ring vet så fort som mulig i morgen tidlig. Det KAN også være blodutredning fra et bitt eller en klemt hale, men ikke ta sjansen på at det er noe slik. Sist endret av Lailande; 11-09-2010 kl 20:39. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Jeg syns hele halen så veldig oppsvulmet og rar ut? Tokay-gekkoer har jo som regel veldig slank hale.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Det ser ikke bra ut i det hele tatt. Tokayen har ikke fettlager i halen i samme grad som leopardgekko. Halen virker også for kort, har den vært amputert? Spør du meg er dette en infeksjon som har gått langt opp allerede.
Dette er slik en tokaygekko bør se ut:
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Lykke til! Håper du slipper å amputerehele halen.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Samme her
Håper jenta di blir bra igjen! Du får komme med oppdatering etter du har vært til dyrlegen!
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| B.Smithi har bare flekker på abdomen | Zarmaka | Taranteller | 7 | 03-09-2010 22:38 |
| Flekker på terrarieglasset | magnusøy | Terrarier | 7 | 08-08-2009 12:58 |
| Flekker på skallet? | aceman | Skilpadder | 5 | 25-03-2009 10:47 |
| Photoshoot - Tokay og Tokee (Tokay geckoene) | Miroxx | Gekkoer | 0 | 09-09-2007 15:59 |
| Terrapin - rødbrune flekker på huden? | Speedy | Skilpadder | 5 | 10-02-2007 17:05 |