|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2010
Sted: Vestlandet
Alder: 25
|
Er det noen som har Crested gekko og Sørgegekko i samme terrarie? Vil det la seg gjøre hvis terrariet er stort nok?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Ganske sikker på at det ikke vil gå så bra for sørgisene i lengden, men du vil også risikere at cresteden din kan bli stresset.
Om du har et "stort nok" terrarie så kan det selvfølgelig være at det går bra en stund men du har ingen garanti i lengden. Jeg ville derfor slått fra meg ide'en. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2010
Sted: Oppi nord en plass
Alder: 45
|
Hei!
![]() Akkurat det der har jeg selv tenkt på også den siste tida. Har to små terra'er, men kunne tenkt meg å bruke ett stort. Det ville blitt atskillig mer tumleplass. Og ville sett så mye penere ut med ett stort regnskogsterra enn to små i forskjellige størrelser ved siden av hverandre. Kanskje det kan deles i to med en glassplate f.eks? El noe. Tips her? Takk for svar!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Med tanke på at mange avler sørgiser og bruker de som for til større geckoer, ville jeg vært forsiktig med å sette de sammen med større dyr...
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
ok. Hvis det er så dårlig erfaring med hold av begge gående ilag, så er det ikke verdt å friste skjebnen.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Som fòr til større geckoer??
Det kan jeg ikke tenke meg at noen gjør. Har de geckoer så er de vel glade i reptiler, og da har de vel ikke samvittighet til å fòre med andre mindre reptiler vel? Ingen av de jeg kjenner gjør det, heldigvis.
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Sitat:
Ta f.eks leoser som er så enkle å avle på.Perfekt å fore til div varaner,slanger osv :/ |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Det blir jo som å avle på mus, som fôr til slanger da.. Ser ikke kjempe problemer i å avle gekkoer som fôr..
Ellers ville jeg lett holdt sørgissene unna crestedene, en voksen sørgiss passer perfekt i kjeften på en crested, Sørgiss kids er så små at de kommer ut alle sprekker også, så det kan bli vanskelig å få ett stort terra tett nok. Her får man enten velge en art, eller sette opp 2 bur.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Jaja, avling av mus er vel samme greia, bare jeg som ikke helt klarer å ta det..
![]() Jeg skal sjekke ut muligheten til å dele av terraet, det må da være en måte å gjøre det på som gjør at det blir helt tett uten sprekker. Terraet er 150 cm langt, og det må være en måte å utnytte det optimalt på istedet for at det bare står der. Skal ta en prat med glassmesteren. ![]() Takk til dere alle. Også til trådstarter for 'kapring' av tråden.. men var jo det samme det gjaldt liksom.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
ok det.
går sikkert godt å dele av hvis det blir perfekt tilpasset og man er veldig veldig nøye og bruker silikon i alle skjøtene etterpå. En glassmester er kanskje lurt.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Crested gekko og varme sommere. | CamStatic | Gekkoer | 13 | 04-07-2010 14:36 |
| Crested gekko | CamStatic | Mine Herptiler | 5 | 02-06-2009 14:32 |
| Skilpadde terrapiner ilag | Rep | Slanger, øgler og skilpadder | 6 | 31-03-2009 21:00 |
| sørgegekko | edland | Gekkoer | 3 | 16-10-2007 17:24 |
| Sørgegekko - Min første reptil =) | skorpion | Gekkoer | 41 | 26-02-2007 14:43 |