|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Vi fikk med en slik liten en på ca 4 cm i april( i siriss pakke fra imazo, som jeg har forklart i tidligere innlegg).
Har for litt siden gått fra bananfluer til dubia nymfer. Øglen er nå rundt 10 cm og er gal etter mat , den spiser til og med dubia samtidig som den drar av seg ham .Den kan stå å kikke etter mat flere ganger om dagen. Har prøvd å gitt den nå 1 gang om dagen, og da går 5-6 dubia ned på noen sec. Spørsmålet er da : Kan den forspise seg? Og hvor mye og hvor ofte er rett å gi den mat når den er så sulten? Bilde fra i sta da den sto å siktet inn dubia som lå i sanden.. ![]() Om flere har slike arter så hadde det vært morro å høre hvor mye de forer.Da jeg er usikker på hvor mange dubia den kan få om gangen... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Trondheim
Alder: 27
Meldinger: 186
|
Nå kjenner jeg ikke til denne arten, men tviler på at han/hun forspiser seg....
har hørt om slanger som forspiser seg, men ikke geckoer.. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
når jeg drev oppdrett på husgekkoer så ga jeg de mat hver dag, kun en gang om dagen men til de var mette. mitt tips er å gå ut på kvelden å fange møll og andre nattinsekter, det er favoritten!
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Geckoer spiser til de er mett
Når de er mette gidder de ikke bry seg mer om maten
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hemidactylus |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hemidactylus ? | moniq | Gekkoer | 10 | 15-06-2010 11:37 |
| Hemidactylus Triedrus - Indisk HusGecko | Grønn | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 14-10-2009 11:03 |
| Skilpadde Foring av skillpadder! | produsenten | Slanger, øgler og skilpadder | 3 | 21-04-2009 10:35 |
| ÆÆÆ, angst under fôring! | Renor | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 7 | 25-03-2008 12:37 |
| Foring | tovang | Taranteller | 10 | 15-01-2006 15:16 |