|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Etter jeg så micro gekkoer i oslo reptilpark har jeg blitt helt forelsket og lysten til å ha noen er stor. Men kunnskapen er fortsatt liten.
De to artene jeg har tittet mest på er Tropiocolotes steudneri og Tropiocolotes persicus. Men ettersom jeg har skjønt er disse vanskelige å få tak i? Er det noen her inne som har slike eller som har hatt som kan gi litt info? Jeg har søkt om dem på google, men spesielt persicus har det vist seg vanskelig å finne info om. Noen som kan hjelpe?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Bergen
|
Reptiler & leddjur - Tropikhuset har Tropiocolotes tripolitanus om det hjelper..
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Ja jeg har sett det, men er ikke helt den typen jeg er ute etter..
Men jeg fant et italiensk faktaark om steudneri, og ved hjelp av google translate så fikk jeg da en del info ![]() Jeg skal til messa i Lindköping og om de har steudneri der, skal man ikke se helt bort ifra at jeg tar med noen hjem
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
ligger en tilsvarende tråd her: Mikrogekko
Søker du etter trepiecelotes steudneri, dwarf gecko så ligger det en del informasjon på engelsk på div. forum.. Google translate er vår venn, her er noen linker: Google Translate Google Translate Google Translate og etter et raskt søk på geckos unlimited får vi følgende treff; Geckos Unlimited - Search Results Har forøvrig sett både Tropiocolotes steudneri og Tropiocolotes persicus i handelen i utlandet flere ganger, bl.a i Danmark bør ikke være umulig å få fatt i.. Hamm er forøvrig det mitt heteste tips ![]() håper det hjalp litt
Sist endret av Frogger; 16-06-2010 kl 01:08. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tusen takk Frogger! Kjempeflott
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Da er Tropiocolotes steudneri reservert på WSHH messa
![]() Utstyret er på plass og alt er klart. Har nå ved hjelp av google translate (som jeg ikke visste kunne oversette hele sider, takk for det Frogger) lest masse masse om dem og føler jeg er klar for disse herlige gekkoene. ![]() Herre min hatt jeg gleder meg....
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Husk at du må avle fluer. MASSE fluer hver uke.
Mye styr med det, men det må til. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Oslo
|
Eller så må man bruke helt nyklekte sirisser, disse får man ikke kjøpt så det må man og avle selv.
Og passe på, for om de klarer gjemme seg for gekkoene blir de fort for store til at gekkoene tar de, og en siriss spiser lett hull på en så liten gekko.
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Jeg kommer til å satse på bananfluer og har allerede bestilt første pulje med fluer og alt som trengs for å avle de er klart. Og om jeg i nødstilfelle skulle gå tom for fluer har jeg et par kontakter jeg kan få fluer av på dagen om nødvendig
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Meldinger: 660
|
Din heldiggris
Gratulerer
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ny gekko :) | Soli | Gekkoer | 9 | 22-11-2009 03:50 |
| leo gekko | Kris10an94 | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 30 | 24-03-2008 12:55 |
| Mat til gekko :) | TwixXxy | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 23 | 22-03-2008 21:41 |
| Gekko gekko - Tokay Gekko | Androctonus | Øglefakta | 0 | 12-08-2007 13:18 |
| Leo gekko | misspower | Gekkoer | 13 | 15-02-2007 17:51 |