|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
I April fikk vi med mere enn bare M sirisser i pakken fra Imazo. Det var en tynn liten gecko som var max 4 cm lang.
Er usikker på hva slags art dette er og lurer på om noen vet det? Det ligner på en underart av Hemidactylus , eneste att denne heletiden har oransje hale. På de 2 mnd vi har hatt den så har den vokst til over dobbel lengde så nå er den 8-9 cm lang, og er rund og god i magen. ![]() Har foret med bananfluer hver dag / annen hver dag, men vurderer å gå over til nyfødte dubia. Litt bilder. Her er bilde da vi fant den, da var den liten,tynn og kunne fint holdes på fingeren... ![]() Her er bilde tatt i dag, nå er den høyt og lavt og går ikke å holde den... Den liker veldig godt murveggen vi har laget på 2 av veggene, så er nok kanskje en type murgecko.. ![]() Noen som vet hvordan øgler som er "løse" på Imazo ? for hadde vært morro å vist hva vi har her . ![]() Den spiser og trives godt ser det hvertfall ut til, og er mye fremme på dagtid så vil ikke tro den er nattaktiv. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Så utrolig søt, godt å se at den har klart seg! Ser virkelig frisk og flott ut. Kanskje du kunne sendt dem mail og hørt? Sendt med et bilde? Kanskje fra en annen person sin mail, dersom du skulle være litt redd for å spores
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
Vil tippe det er en Hemidactylus turcicus, flere som har fått med sånne blindpassasjerer fra Imazo...
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
En tilsvarende liten tass fulgte med en kasse apeliser naboen hadde kjøpt. Trolig har den sneket seg med i en eller annen havn på jakt etter bananfluer. En kompis av meg som virkelig har rede på hvem som er hvem blandt krypdyr bestemte den tentativt til vanlig husgekko, Hemidactylus turcicus som man finner i hele Middelhavsområdet, og som har spredt seg til mange havneområder i verden. Jeg setter en halvliter på at det er den samme arten, sjønt vår var adskillig mindre (den døde desverre).
Det er ikke første gang denne arten dukker opp uanmeldt: Hva er dette for en skapning? Se hva jeg fant i dag! Hvilken øgle er dette? Ufrivillig eier av ukjent gekko
Hilsen Gorgonops Vi er alle reptiler innerst inne. Sist endret av Gorgonops; 14-06-2010 kl 22:39. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Jeg kan ikke peke ut nøyaktig hvilken underart det der er men det er ihvertfall IKKE en hemidactylus frenatus, men alle hemidactylus artene er såvidt meg bekjent gruppelevende dyr så det vil nok gå helt fint å ha den med flere, av samme underart vel å merke. Hemidactyluser er ganske lette å finne til salgs i utlandet da disse gjerne blir solgt som (det gjør meg vondt bare å si det) mat til andre øgler. Jeg vil anbefale deg å vente til du har fått en positiv id på krabaten og derretter legge ut en annonse på repti.net hvis du planlegger å få tak i en eller flere venner til den
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Har sett på repti att de selges som fordyr.... Høres ille ut men slik er livet.
Kommer ikke til å kjøpe inn noen , men tenkte om det dukket opp flere i senere sirisspakker. ![]() Syntes denne er stor, så blir spennde å se hvor mye større den blir. Håper å kunne gå over fra bananfluer til dubianymfer. Men syntes ansiktet er så smalt så jeg har vært i tvil og den klarer å spise det. Er det noen som har prøvd å gi slike dubia før? Nå går det med opptil 20 bananfluer nesten daglig , så er jo ikke rart den vokser..Gorgonops. ser du skriver i en av de andre trådene att de trenger UV-B lys, denne her får vanlig lys men den får selvsakt mye kalk og vitaminer på maten. Har også lest de er nattaktive, dette er litt merkelig. For denne er fremme på dagtid. Og er den sulten står den midt på veggen og bare kikker på oss . Ellers er den mye gjemt i stående rot og på murveggen.
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hemidactylus Triedrus - Indisk HusGecko | Grønn | Slanger, øgler og skilpadder | 1 | 14-10-2009 11:03 |