"
Gammel 02-04-2010, 19:36   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Alder: 21
Meldinger: 143
Blog Entries: 1
Standard Trenger hjelp med Hemitheconyx caudicunctus

Hei alle sammen,

For ca en mnd siden kjøpte jeg 2 stk African fattails.

Er litt bekymret over den ene av de, ettersom det har vært dårlig matlyst og den virker slapp og blass. har nå hvertfall fått den til og spise, men den ser fortsatt ikke veldig bra ut. I terrariet bruker jeg en temp på 30,32 Grader på varmesiden og 26,28 på den kalde siden. luftfuktigheten ligger på mellom 75/80% hele tiden.

Slenger ut noen bilder av den ene stakkar'n ihåp om at noen har noen tips ellernoe og komme med. den har foresten skiftet ham 2 ganger i løpet av den mnd jeg har hatt den, og er som sagt veldig blass igjen :S

Som dere ser, så ser det ikke ut som den har det veldig bra, og øynene virker hovene.

Tynn!
Naitsh er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 19:50   #2
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Meldinger: 1,671
Standard

Den er ikke for tynn men det er andre ting å ta fatt i ja.
Den burde å bades tvert å opptil flere ganger om dagen,den har jo plenty av hamrester på hele kroppen.
Denne her har IKKE fått den fuktigheten som den burde ha fått
Har du gitt den en fuktboks nå ?
leo77 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 19:59   #3
Reptilfreak

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av leo77 Vis post
Den er ikke for tynn men det er andre ting å ta fatt i ja.
Den burde å bades tvert å opptil flere ganger om dagen,den har jo plenty av hamrester på hele kroppen.
Denne her har IKKE fått den fuktigheten som den burde ha fått
Har du gitt den en fuktboks nå ?
Denne har tilgang på fuktboks og har hatt det veldig fuktig nå i det siste. tenkte på det selv, at den har fått for lite fuktighet, så har gitt henne mye mer fuktighet nå i det siste.

badet henne i stad (rett før bildene) så om jeg bader henne si et par ganger daglig, tror du huden hennes vil bli bra igjen etterhvert? nå har det seg sånn at den andre gekkoen(som går i samme terra) har benytta seg av fuktboksen veldig mye mens den på bilde har alltid ligget på varmesiden og under spotlighten. nå har jeg fått i henne en del mat den siste uka, så hun er ikke like tynn lengre. heldigvis Takker for raskt svar Leo77
Naitsh er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 20:41   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Har du sjekket om hygrometeret ditt viser riktig fuktighet? Det er ikke så uvanlig at fuktigheten de viser er helt på trynet..
Kan være verdt å sjekke..
Frogger er online nå  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 20:59   #5
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Naitsh Vis post
nå har det seg sånn at den andre gekkoen(som går i samme terra) har benytta seg av fuktboksen veldig mye mens den på bilde har alltid ligget på varmesiden og under spotlightenlengre.
Få vekk spottene er du snill,,personelig så er jeg imot spotter til leoser/fattails.
Disse spottene varmer godt å kan føre til brann skader hos leosene/fattails.
Fattails er nattaktive å deres hud/skinn tåler ikke sånne spotter like bra som f.eks skjeggiser/igguaner som faktisk er dag aktive.

Jeg tenkte faktisk litt på brann skade når jeg så på halen til fattailen din på det ene bildet,,å nå som du sier at du bruker spotter så styrker det mistanken min litt ???
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 21:14   #6
Reptilfreak

Standard

jeg bruker en lampe som man kjøper på buddy. "glow repti" tok ut varmepæra jeg fikk med fordi lyset ble stygt og varmen ble for høy. satt inn en vanelig 75wats pære for og få varmen opp. om jeg skal fjerne denne lampa, skal jeg bare ha uvb lyset da? blir veldig mørkt og da må jeg såfall få opp tempen på en annen måte?og mer belysning på en eller annen måte. skal sjekke hygrometere frogger takkër for svar.

Mvh Stian.
Naitsh er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 21:23   #7
Reptilfreak

leo77 sin avatar

Standard

Varmematte anbefaller jeg til fattails/leoser da dem er bakke levende geckoser.
Så en varme matte på 20-24 watt er tingen,pluss en vanlig lys pære som ikke gir så satans varme(dette for å skille mellom dag/natt)
Hvist den ene fattailen din opptar hele fuktboksen så burde du å lage en til. Men jeg ville først å ha prøvet å fjernet spotten å satt i en varmematte
leo77 er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 21:35   #8
Reptilfreak

Standard

Har en 24 wats varmematte jeg nå setter inn. tar ut 75 wats pæra og bruker en vanelig 60 eller mindre. badet henne nå igjen og holder det betydelig fuktigere. så jeg takker for all hjelpen så gir jeg feedback ettervært som det skjer noe. i mellomtiden slengre jeg ut bilder av terra, og den andre gekkoen
Naitsh er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 21:42   #9
Reptilfreak

Standard

Fin, frisk og rask Striped-morph

Her er terrariet dems

Terrariet er hjemmelaget
Naitsh er offline  
Svar med sitat
Gammel 02-04-2010, 21:44   #10
Reptilfreak

Standard

Fuktboksen er ikke på bilde som dere ser. Tenkte en liten tanke med meg selv om og legge inn mose i de hulene som var, og holde den mosa fuktig hele tiden. satt inn jeg fuktboksen i stad for sikkerhetskyld
Naitsh er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Afrikansk tykkhale gecko (Hemitheconyx caudicinctus) gatebil-reptilen Gekkoer 26 04-03-2010 21:33
Pris på African fat tail gecko (Hemitheconyx caudicinctus) ? Cyanide Leopardgekkoer og andre Eublepharis 5 17-01-2009 21:48
trenger du hjelp si i fra madsarn89 Prosjektplaner 8 31-01-2008 00:42
Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! Chibi Snoker 12 15-03-2007 00:30

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:59.