|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2009
Sted: Akershus
Alder: 21
|
Hei alle sammen,
For ca en mnd siden kjøpte jeg 2 stk African fattails. Er litt bekymret over den ene av de, ettersom det har vært dårlig matlyst og den virker slapp og blass. har nå hvertfall fått den til og spise, men den ser fortsatt ikke veldig bra ut. I terrariet bruker jeg en temp på 30,32 Grader på varmesiden og 26,28 på den kalde siden. luftfuktigheten ligger på mellom 75/80% hele tiden. Slenger ut noen bilder av den ene stakkar'n ihåp om at noen har noen tips ellernoe og komme med. den har foresten skiftet ham 2 ganger i løpet av den mnd jeg har hatt den, og er som sagt veldig blass igjen :S ![]() Som dere ser, så ser det ikke ut som den har det veldig bra, og øynene virker hovene. ![]() ![]() Tynn! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Den er ikke for tynn men det er andre ting å ta fatt i ja.
Den burde å bades tvert å opptil flere ganger om dagen,den har jo plenty av hamrester på hele kroppen. Denne her har IKKE fått den fuktigheten som den burde ha fått Har du gitt den en fuktboks nå ? |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
badet henne i stad (rett før bildene) så om jeg bader henne si et par ganger daglig, tror du huden hennes vil bli bra igjen etterhvert? nå har det seg sånn at den andre gekkoen(som går i samme terra) har benytta seg av fuktboksen veldig mye mens den på bilde har alltid ligget på varmesiden og under spotlighten. nå har jeg fått i henne en del mat den siste uka, så hun er ikke like tynn lengre. heldigvis Takker for raskt svar Leo77
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Har du sjekket om hygrometeret ditt viser riktig fuktighet? Det er ikke så uvanlig at fuktigheten de viser er helt på trynet..
Kan være verdt å sjekke.. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Disse spottene varmer godt å kan føre til brann skader hos leosene/fattails. Fattails er nattaktive å deres hud/skinn tåler ikke sånne spotter like bra som f.eks skjeggiser/igguaner som faktisk er dag aktive. Jeg tenkte faktisk litt på brann skade når jeg så på halen til fattailen din på det ene bildet,,å nå som du sier at du bruker spotter så styrker det mistanken min litt ??? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
jeg bruker en lampe som man kjøper på buddy. "glow repti" tok ut varmepæra jeg fikk med fordi lyset ble stygt og varmen ble for høy. satt inn en vanelig 75wats pære for og få varmen opp. om jeg skal fjerne denne lampa, skal jeg bare ha uvb lyset da? blir veldig mørkt og da må jeg såfall få opp tempen på en annen måte?og mer belysning på en eller annen måte. skal sjekke hygrometere frogger
takkër for svar.Mvh Stian. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Varmematte anbefaller jeg til fattails/leoser da dem er bakke levende geckoser.
Så en varme matte på 20-24 watt er tingen,pluss en vanlig lys pære som ikke gir så satans varme(dette for å skille mellom dag/natt) Hvist den ene fattailen din opptar hele fuktboksen så burde du å lage en til. Men jeg ville først å ha prøvet å fjernet spotten å satt i en varmematte
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Har en 24 wats varmematte jeg nå setter inn. tar ut 75 wats pæra og bruker en vanelig 60 eller mindre. badet henne nå igjen og holder det betydelig fuktigere. så jeg takker for all hjelpen
så gir jeg feedback ettervært som det skjer noe. i mellomtiden slengre jeg ut bilder av terra, og den andre gekkoen
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Fuktboksen er ikke på bilde som dere ser. Tenkte en liten tanke med meg selv om og legge inn mose i de hulene som var, og holde den mosa fuktig hele tiden. satt inn jeg fuktboksen i stad for sikkerhetskyld
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Afrikansk tykkhale gecko (Hemitheconyx caudicinctus) | gatebil-reptilen | Gekkoer | 26 | 04-03-2010 21:33 |
| Pris på African fat tail gecko (Hemitheconyx caudicinctus) ? | Cyanide | Leopardgekkoer og andre Eublepharis | 5 | 17-01-2009 21:48 |
| trenger du hjelp si i fra | madsarn89 | Prosjektplaner | 8 | 31-01-2008 00:42 |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |