|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Enebakk
|
Heihei.
Jeg har et lite problem, Jeg er ikke hjemme akkurat nå, og fikk akkurat en litt bekymrende telefon fra søsteren min som passer dyra mine. Hun sa at en ene leosen har mista halen, og at det bare er en rød liten stump igjen. Og hun kunne ikkee finne halen Mulig en av den har spist den? Så mitt spørsmål er: Er det noe som bør gjøres med stumpen? Bør den renses eller noe? Litt frustrerende at jeg ikke er hjemme akkurat nå.. Håpr noen tar seg tid til å svare
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
kan rense det med klorhexidin(Tror det skrives sånn?) om du har den på sand, kan det være lurt å flytte den over på papir imens, slik at det får begynt å gro litt.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Takk skal du ha. Jeg får søstra mi til å rense det nå når jeg er borte, også flytter jeg gekkoen over på papir når jeg kommer hjem på fredag.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
burde ikke vente med og flytte den . søstra de flytter den vel for deg . eller leggger et godt lag med papir i terra oppå sub din
http://hubpages.com/hub/Leopard-Gecko-Dropped-Tail |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ok, takk. Bør hun stå aleine?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Er nok en fordel om hun er alene i et annet terra eller noe lignende, ihvertfall til den gror ut litt..
Har også lest at man skal begynne og gi den 1 siriss neste gang du skal mate den for også vente til det er kommet avføring før du begynner og mate han noe mer.. Eller forveksler jeg med dvale nå?
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
høres ut som du blander med dvale . burde ha den alene . vet du om den blir mobbet av de andre i terra?
når du mater den som har mistet halen . husk og ta ut for dyrene . etter 15 min eller noe |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
La henne få sitt eget "hjem",rens å fjern sanden som mr.repti sier her oppe.
Nå må fett reservene bygges opp igjen,så for med masse mat,gjerne feit mat som zophobas,voksmøll larver. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Hei igjen.
Nå står hun aleine i en petboks med avispapir, og hun fikk en zophabas i stad. Den spiste hun med glede Så jeg tror hun hart det ganske greit.En ting jeg synes er litt ekkelt er at vi aldri fant halen. Lurer på om hun eller den andre rett og slett kan ha spist den? Er det vanlig?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
Jupp,dem kan spise halen ja :/
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mistet halen | reibrus | Helse og sykdommer hos reptiler | 7 | 14-04-2009 22:25 |
| tromming med halen. | tinntinn | Gekkoer | 15 | 17-02-2009 17:14 |
| Svart ''klump'' under halen =S | Verloren | Skilpadder | 10 | 21-10-2008 00:40 |
| Fjerne halen til skorpion? | Duckslayer | Småprat | 15 | 15-09-2006 11:08 |
| Dråper ved halen på Geckoen | Gekkoer | 2 | 08-10-2005 15:32 | |