"
Gammel 30-12-2009, 12:08   #1
Reptilfreak

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Mellom Stathelle og Langesund i Telemark
Meldinger: 30
Standard Temperaturer i et Leopard-gecko terrarie

Nå har jeg innredet et terrarie til en leopard gecko jeg har planer om å kjøpe en gang i løpet av 2010. Alt er med andre ord klart. Har nå fulgt med på temperaturen for å passe på at den skal være grei. Har 25 w varmekabel under 3 cm tiurtorv på et område som er ca 1/3 av bunnarealet. Varmen ser ut til å ikke overstige 32.9. På den "kalde" siden ligger temperaturen på 20 grader om natten og etter at jeg slår på en 60 w varmelampe stiger temperaturen til rundt 27 grader. Leste et sted i går at man ikke skal bruke mer enn 25 w i en varmelampe. Er det fordi det er farlig for en gecko? Bør jeg kjøpe en svakere pære? Høres det ellers greit ut?

Tenker litt på at rommet blir varmere til sommeren og da vil vel alle disse temperaturene stige over det som er ønskelig. Er det da jeg bør skaffe meg en dimmer? Eller bør jeg flytte hele terrariet ned i kjellerstuen hvor temperaturen er behagelig lav om sommeren?
Grønn er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
uv lys til leopard gecko Piloten Utstyr 24 03-01-2011 11:16
Leopard Gecko Mathias Woodss Agamer 33 28-04-2008 18:19
Leopard Gecko - terrarie spm. Mazhar Leopardgekkoer og andre Eublepharis 6 07-11-2006 11:35
Leopard Gecko? Propaganda Leopardgekkoer og andre Eublepharis 8 27-02-2005 10:40

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:55.