|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: hønefoss :P
Alder: 23
|
hei den ene er 3 månder den andre er født i juni . kan dem gå sammen . begge er jenter . dem er nå i hver sin boks. men er usikke på når jeg kan sette dem sammen ,
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Hei!
Det er veldig vanskelig å svare på det spørsmålet ditt uten at du forteller oss hva slags gekkoer du spør om da dette kan variere fra art til art. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
leopard gecko.to jenter. den ene er 3månder.og andre er født i juni. sorry glemte og skrive åssen dyr det var . hehe
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
|
Hvis de er någenlunde like store i størrelsen, så burde det vel gå greit. Du kan jo prøve deg frem. Hvis det blir mye jaging og napping etter halen så skjønner man jo raskt at det ikke går.
Hvor stort er terrariumet?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Her har vi nettopp satt sammen 2 Fattail jenter, de er halvsøsken og født i mai.
Vi passet godt på da vi satte de sammen, men det første som skjedde her var att de byttet på de første sec med å ha nakken over hverandres nakke, og etter det har de vært veldig gode venner. Fotfølger hverandre rett og slett .Jeg satte inn mye grotter, 2 kokkosgrotter på kaldvelen, 1 fuktboks på varmdelen og en diger grotte med klatremuligheter på kalddelen. Men de ligger alltid i samme grotte, til og med i de små kokkosgrottene. Har du veid dine så de er rimlig like store? For ville ikke satt sammen en stor og en liten. Og ha mye i terra så de har mulighet å være litt hver for seg i starten om de vil det. Her lettet jeg opp kokkosnøttgrotta, de 2 her går nå foreløbig i ett terra som er 60 langt. Men de skal over i ett større jeg har når de har vokst litt mere. ![]() Om du har bilde av dine så hadde det vært fint, så ser vi litt str også. Lykke til med sammensetning av Leosene. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
det dem skal være i starten . det er 90 liter. men skal bygge et stor med bakgrunn . prosjekte startet til neste år. etter jeg vil bygge det inn i et skap. .den miste jente er kanskje liten du er halvparten av den stor. kan legge ut bilde etter på . og fattail om dem kan gå sammen med leopard gecko ... etter jeg har passet på en så ville jeg ha en av de å. vis ikke det går må jeg jo bygge et til . : D.
vet at to leor burde ha større plass . men skal ha et stort bur til dem. blir vel en gutt til dem etter hvert . vis ikke en gutt og jente til..på nette står det at hannen skal ha 4-5 jenter . men kjenner flere som bare har 1 jente og en gutt . og noen som har det som står.blir forvirret . hvor mange liter må jeg ha med 4-6 leo-geckoer? og moniq utroligfine dyr du har . skal du ha flere eller? |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: Akershus
Alder: 38
|
Fattail og Leoser kan ikke gå sammen i terraie, da leoser skal ha det tørt og Fattails krever mere fuktighet i substratet.
Her har jeg en fuktig side og en tørrside i terrarie til fattails. Det er vel å anbefale å ha 1 leos gutt og 2 eller flere jenter i samme terrarie. Da en av hver kan ble veldig stressende for jenta. Beste om man ikke skal avle er vel å ha bare jentegruppe sammen. Her skal vi sette sammen 3 jente grupper på Fattails, mens hannen her går i eget terra. Til våren/sommeren skal han ha litt damebesøk , så får vi se.. Nå har ikke jeg leoser, så kan jo svare på det med FT. Om jeg skulle hatt 4 stk i ett terra så ville jeg hatt 1-1,5 meter lengde og 40-50cm dybde. Normal høyde er vel ca 40-50 cm Til leos er det veldig fint med klatrevegg, da de klatrer en del. Fattails er dårlige klatrere da de har veldig små negler"klør", så her holder det å ha div røtter og slikt så de kan klatre litt på det.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
husker ikke hvor jeg så det hen .tror det var i sverige . der gikk dem sammen .. vil jo ikke at leoen skal få sopp.
jeg har tenkt og lage bakgrunn . og sånn til det nye terrarie . kan hende jeg har fått skap til kp min i dag . men har ikke fått svar ennå. eller om de glass platene jeg har spurt etter . så blir gøy og se hva det blir om jeg lager nytt til leoene . eller nytt til kp. men blir kanskje litt lite med 180 liter til 3-4 leoer . når jeg startet og lage bakgrunn laster jeg ned noen bilder fra nette . av steder der dem liker seg og prøver og lage noe utifra det . så det blir mest natulig . syntes det blir for kjedelig og ikke ha noe bakgrunn . så blir isopor . hus pix . maling . planter og alt til nyåret. så da kommer det nok noen bilder. det er gøy og lage tid . så du mener jeg skal bare skaffe meg en gutt til ikke flere jenter . |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
er litt forskjell på dem . som dere kan se nå.
![]()
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|