|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
|
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
![]()
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Den fulgte med i en eske med 150 sirisser, ja! Uventet?! Ja, for de som fant den så.
Har lest om flere tilfeller på diverse reptilforum, men aldri opplevd det på "nært hold". De visste ikke hva slags gekko det var (ei heller jeg), så de lurte på om jeg kunne poste bilder av den her, og spørre dere. "Gorgonops" mente det var en Husgekko (som også andre har trodd), og det har jeg formidlet videre til de nye foreldrene. Er denne gekkoen vanlig, eller?! Kan ikke si jeg har hørt om den før
|
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2004
|
Sitat:
Og om den er vanlig? Ja. Den kommer gjerne med sendinger fra det store utland, hører du om øgler/geckoer som har kommet med bananer etc er det store sjanser fore at det er denne... Har selv hatt den glede å fått med et par stykker i sirisslevensen opp gjennom årene... Blitt utbredt over store deler av verden der de er liiiiitt høyere temperaturer enn det vi har her på berget, og klarer seg utrolig godt under mange slags forhold. Hadde en som "ble borte" for meg på dyrerommet i min gml. leilighet, fikk ikke tak i den før jeg tømte rommet da jeg skulle flytte, da hadde den levd bra på rømte sirisser, "husedderkopper" etc. i over ett år, og da var den blitt stor og fin (Nå er den desverre begrenset til et terra på ganske minde volum enn mitt gml dyrrerom...)
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Takker for alle svar
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| hvilken art er dette? | Nikazo | Andre virvelløse dyr | 7 | 24-12-2008 10:00 |
| Hvilken art er dette? | Blodstrupmoen | Gekkoer | 1 | 14-12-2008 19:02 |
| Hvilken art er dette? | Cyanide | Pinnedyr | 5 | 11-12-2008 10:39 |
| Hvilken art er dette? | Malin.. | Andre øgler | 4 | 04-09-2008 18:31 |
| Hvilken art er dette? | Zoticat | Øgler | 5 | 16-04-2008 14:23 |