|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2008
Sted: Oslo
Alder: 23
|
Har nå oppdaget at mine tre asiatiske husgeckoer har midd på seg! de er røde og sitter mest rundt tærne deres. er det noen i oslo området som har rovmidd til salgs snarest eller noen som har noen bra tips fort som f? har lest igjenom andre tråder men disse dyrene er så små og skjøre at jeg tror ikke alle metodene vil fungere like bra på de
![]() Hjeeeeeeelp |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
ingen?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Kan ingen ting om midd egentlig, men kjøp deg sånn flaske med anti midd, du har fått røde blodmidd, og de kan skade dyrene dine, høers det ut som.. Flytt dem i et tørrere sted, mest mulig sterilt.. spør på reptilweb og repti også!
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
nå har jeg tatt ut ALT i terrariet, vasket det ned, vasket det med antibac, tørket det, lagt inn papir som substrat og fått sjekket gekkisene nøyere, den ene av de er ALT for tynn, kan se ribbein osv, den viser ingen interesse for mat og virker veldig slapp, det er også denne som har flest midd på seg. grunnen til at jeg ikke oppdaget dette før er fordi jeg bare har hatt dyrene et par dager og ville la de være mest mulig i fred i begynnelsen
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
|
Uff, da. Kok eller stek inventaret i terraet hvis du skal bruke det igjen. Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg siden jeg ikke kan om saken. Jeg håper det ordner seg.
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Hadde jeg vært deg, ville jeg spurt en dyrlege. Det finnes medisiner mot blodmidd.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Anbefaler at du leser dette: Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Har nå fått fjernet midden, det var ikke blodmidd men røde gekkomidd. fant en side hvor det står om midden her: Queensland Museum - Inquiry Centre - Hot Topics - Asian House Gecko
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Det er en type blodmidd. Den lever av blodet til gekkoen den sitter på. Men fint du klarte å fjerne dem.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
ja selvfølgelig er det en blodmidd
jeg mente at det ikke var den "vanlige" blodmidden som er mye større, og kan føre til blodtap og mye annent morro, disse små er mye mindre "farlige" og kan bare drepe med eventuell smitte de kan bære. de sprer seg heller ikke like lett heldigvis
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Kommentarer til "Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd" | E.Spider | Kommentarer til faktaarkene | 8 | 10-08-2010 23:54 |
| Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd. | Eggy | Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr | 0 | 17-02-2009 20:42 |
| Hjelp, midd på boa. | john | Boa og pyton | 7 | 02-02-2009 16:00 |
| Hjelp! :O midd? | CamStatic | Boa og pyton | 13 | 09-02-2008 14:14 |
| Midd | misspower | Terrarier | 2 | 04-02-2007 17:56 |