|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Så kult!
![]() Gammel er den?
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Gratiss, kjempe fine gekkoer
Spørre hvor mye du ga for'n?
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østfold
Alder: 23
|
Den er født 28.5.2007 såvidt jeg vet, men de trodde også det var en hunn så jeg er ikke 100% sikkert på det der.
Fikk den for 900sek, så etter det jeg har fortstått er det ganske bra pris. Var litt skeptisk til alderen, men han er totalt konge x) |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Sitat:
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2008
Sted: Oslo
|
Gratulerer med kjempepent dyr!
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2008
Sted: Østfold
Alder: 23
|
Jeg kjøpte han i butikk, så tenkte det kanskje var noen som hadde levert den inn fordi de ikke kunne ha den selv lenger eller noe i den stilen.
Er vandt til å kjøpe dyra når de er bare et par uker og sånt, så da vet jeg litt mer om hvordan de har vokst opp og slikt. Var bare skeptisk fordi jeg tenkte det måtte være en grunn til at de solgte den så gammel.. Men de hadde visst hatt den fra den var liten, og grunnen til at den var så gammel var fordi ingen hadde vært interessert i å kjøpe'n. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Gammel og gammel - dette er jo ingen alder for en Rhacodactylus... disse lever jo i over 20 år.
En grunn kan jo være at det er en hann - i Sverige er det ofte mye hanner for salg av Rhacodactylus ciliatus/auriculatus - dette fordi du gjerne bare trenger en hann til flere hunner. Samt at jeg mistenker at mange uerfarne oppdrettere velger å bruke høy temp, og dermed kort inkubasjonstid på de første kullene sine - da vil de få klekket aller mest hanner. Og det igjen fører jo til at markedet blir veldig fort mettet på hanner. Hunner derimot er ikke så lette og få tak på, og er dermed dyrere Grunnene kan jo være mange - enten at f.eks oppdretter har holdt på den så lenge som mulig for å avvente hvilke farger den fikk. Eller at den er videresolgt av forrige eier fordi nattaktive dyr ikke var noe for dem ? Hvem vet, men om den er i godt hold så hadde jeg ikke tenkt særlig mye på det...
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Informasjon om Gargoyle-gekko | ragman | Gekkoer | 3 | 04-03-2008 12:23 |
| Min første tella! | powerboy | Taranteller | 8 | 27-02-2008 20:35 |