|
|
#1 |
|
Member
Medlem siden: Dec 2005
Sted: Nordland
|
Er det noen som vet hva de salamanderene som lever under vann hele tiden heter?
Har lett overalt på internett, men finner ikke helt eksakte fakta.. En nabo av meg hadde fått en salamander hos en venn og den levde i akvariet deres sammen med fiskene, men de vet ikke hvaa en het.. Jeg har veldig lyst på en slik, men som sagt så er det vanskelig å finne informasjon om salamanderarter.. Håper noen kan hjelpe meg med svar eller eventuelle linker.. Mvh Lise |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Bergen
Alder: 23
|
Er det en slik du tenker på (Latinsk navn: Ambystoma mexicanum):
http://www.kuleuven.ac.be/bio/endo/fotos/axolotl.JPG I så fall så finnes det mye info her -> www.axolotl.org |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Member
|
Neei.. Den ser liksom ikke slik ut..
Den ser ut som er vanlig salamander, og den puster i luften, men når man har landplass til den er det skjelden den går dit, den foretrekker å være i vannet helde tiden, så går den opp for å puste av og til... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Stavanger
|
Vanlig salamander? Tenker du på de som lever i Norge da?
Men ta og beskriv slamanderen litt mere, så er det kankje litt lettere. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Member
|
Ja, men jeg så den ikke så mange ganger.. var i akvariet til venninna mi, de hadde fått dem av en venn, så de visste ingenting om den..
Den er ca 10 cm lang, brunaktig.. Vet egentlig ikke noe mer.. Den spiser mygglarver.. Men dette beskriver jo sikkert nesten alle salamandere som finnes.. Huff... Ja, jeg får vel gi opp.. det var bare det at jeg hadde så utrolig lyst på en sånn!
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Member
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Oslo
|
Du kan skaffe sånne hvis du kjøper deg en håv, og drar til en dam med salamandere i.
Hvilken dammer det er salamandere i i Norge, må du gå inn på google søk eller et annet fritt søk. ![]() Mvh Karma.
|
|
|
#7 |
|
Member
|
Vet forresten at det er en salamander dam i Prinsdalen på Tårnåsen
![]() Litt inn i skogen. ![]() Mvh Karma (:
|
|
|
#8 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2006
Sted: holmestrand
|
hei lise 88
jeg har to salamander det høres ut sånn som mine de ble kjøpt i strømstad i en zoo der og de er kjempe herlige, men husk de søler mye med maen så veldig kjekkt å ha en del fisker som også spiser samme type for slik at du ikke må skifte vann hele tiden, skal få lagt inn bilde av mine to, søtnos og gullet og addressen til zooen om du vil. kine |
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Member
|
Sitat:
|
|
|
|
#10 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
hvis ikke det er en slamkryper du snakker om da..
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| salamandere |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Salamandere i Noreg! | DonSalamander | Frosker | 11 | 21-09-2009 09:50 |
| Har alle Salamandere svømmeføtter? | DonSalamander | Salamandere | 2 | 01-08-2007 16:28 |
| salamandere generelt | nyskjerrigper | Frosker | 3 | 31-07-2007 12:02 |
| Salamandere | LarsO | Salamandere | 10 | 01-07-2006 14:13 |
| Salamandere og leking.:) | Karma | Frosker | 0 | 01-07-2006 13:49 |