|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Hei!
Er et nytt medlem, og har da interesse for frosker(har ingen men planer om) og skilpadder(har 0.1. guluket, Frida) Det jeg lurer på ang grønn trefrosk (Hyla cinerea) og underarter. Er det noen som selger eller vet om hvor jeg kan få tak i en av disse facinerende frosker i Norge? Skal kjøpe en slik senere i sommer, og har ikke funnet fram til noen som selger. Hilsen Freddy |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2004
Sted: I landet som styres av huleboere.
|
Frosk generelt er utrolig lite utbredt i norge, sikkelig synd.
Grunnen til dette er vel b.la at amfibier ikke noe serlig nybegynner dyr da mye av det går på hygiene å det er jo ikke dyr som skal bli hondtert noe det virker som spiller stor rolle innen herptilfaunaen. Det som også det går i er jo at amfibier er vanskelige å avle opp, selvfølgelig er en Norsk padde lett å få opp men eksotiske dyr fk.s hornfrosk trenger perfekt temp døgne rundt osv osv osv... Mange begynner heller ikke med amfibier på grunn av at de tror det er vanskelig å sette opp et vivarie der de trives, noe som er helt feil- det er utrolig lett. I sverige er det lett få tak i frosker, de har flinke oppdrettere med mange års erfaring. som "froskemannen" kjenner jeg vel rundt 10stk som driver med frosk å av oss 10 er jeg kun den som har hatt Hyla c. ![]() Jeg vurderer å ta inn et 10talls frosker for å selge bare for å se innteressen for dem å for å kanskje "piffe" opp stemningen i den norske froskeinnteressen men siden dette er et norsk fora å norske lover sier at jeg er kriminell som 15åring kan jeg ikke ta dette her
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| frosk, tre |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder