"
Gammel 30-06-2005, 18:38   #1
Reptilfreak

Freddy90 sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
Meldinger: 1,202
Blog Entries: 2
Standard Tre frosk?

Hei!

Er et nytt medlem, og har da interesse for frosker(har ingen men planer om) og skilpadder(har 0.1. guluket, Frida) Det jeg lurer på ang grønn trefrosk (Hyla cinerea) og underarter. Er det noen som selger eller vet om hvor jeg kan få tak i en av disse facinerende frosker i Norge? Skal kjøpe en slik senere i sommer, og har ikke funnet fram til noen som selger.

Hilsen Freddy
Freddy90 er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 01-07-2005, 00:58   #2
Reptilfreak

rotskrot sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: I landet som styres av huleboere.
Meldinger: 202
Standard Re: Tre frosk?

Frosk generelt er utrolig lite utbredt i norge, sikkelig synd.
Grunnen til dette er vel b.la at amfibier ikke noe serlig nybegynner dyr da mye av det går på hygiene å det er jo ikke dyr som skal bli hondtert noe det virker som spiller stor rolle innen herptilfaunaen.
Det som også det går i er jo at amfibier er vanskelige å avle opp, selvfølgelig er en Norsk padde lett å få opp men eksotiske dyr fk.s hornfrosk trenger perfekt temp døgne rundt osv osv osv...

Mange begynner heller ikke med amfibier på grunn av at de tror det er vanskelig å sette opp et vivarie der de trives, noe som er helt feil- det er utrolig lett.

I sverige er det lett få tak i frosker, de har flinke oppdrettere med mange års erfaring.
som "froskemannen" kjenner jeg vel rundt 10stk som driver med frosk å av oss 10 er jeg kun den som har hatt Hyla c.
Jeg vurderer å ta inn et 10talls frosker for å selge bare for å se innteressen for dem å for å kanskje "piffe" opp stemningen i den norske froskeinnteressen men siden dette er et norsk fora å norske lover sier at jeg er kriminell som 15åring kan jeg ikke ta dette her
rotskrot er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Emner
frosk, tre

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
FROSK! anarkist Frosker 7 23-11-2009 10:42
frosk Draanes Frosker 11 07-10-2008 19:55
TRE HODET FROSK! Varanen69 Frosker 13 02-10-2007 18:14
kul frosk funnet reptilfrelst Småprat 6 05-06-2007 09:46

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 02:29.