|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Nov 2007
|
jeg har to japanske ildhaler- en hunn og en hann.
nå ligger det plutselig 7 egg i akvariet. moro! da jeg fikk disse to var det to små salamanderbarn i akvariet fra før, men de blei raskt spist av hannen. burde jeg nå ta vekk hannen siden det er egg? vil han komme til å spise opp sitt eget avkom? håper noen har peil... -kathrine- |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
Hei og velkommen til Reptilfrekas!
![]() hadde du lest den "ildbuk salamander tråden" lengere ned på forumet her, så hadde du fått svar på det ![]() ta planten de har lagt eggene på, å sett de i et annet akvarium.. så eggene/ungene ikke blir spist.. du får sikkert mer utfyllende svar fra noen som holder på med salamandrere her inne, enn det jeg kan gi deg
|
|
|
#3 | |
|
Guest
Medlem siden: Jan 2007
|
Sitat:
Gratulerer med egg, og forhåpentligvis nymfer etterhvert! Gjør det så enkelt som mulig. Du fjerner hele planta forsiktig og legger den i en annen beholder med vann. Bland helst inn vann fra det akvariumet du har de voksene salaene i, da får du med bakteriekulturene som er i hovedakvariumet. Spør hvis du lurer på noe. Mvh Gormegil |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: norge
Alder: 26
|
Gralla med egg , haaper de ordner seg for deg denne gangen da=)
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
|
Jadda, alle her får egg, jeg er den eneste som har en slange som nekter å bli kjønnsmoden, hehe.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 36
|
heisann.. kjekt du har fått mange egg.... du bør klippe av den biten som egget er på å legge den i et akvarie eller noe annet egnet for seg selv... foreldrene spiser dei vist dei får mulighet for det.
der vil dei gå lenge under vann og da MÅ du fore dei med MICROWORMS VIKTIG. da disse spiser bare levende i begynnelsen. når dei går OPP på land må dei ha BANANFLUER.disse er små fluer somm ikke flyr. avlet frem til formålet. men MICROWORMS er viktig i starten vist du vil ha ungene opp å gå
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2009
Sted: Finnmark, Hammerfest
Alder: 24
Meldinger: 69
|
du bør sjekke datoen
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 36
|
hehehe ja oppdaget datoen rett etterpå hehehe
jaja ingen skade skjedd hehehe |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| hjelp |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hjelp!!! Jeg trenger seriøst hjelp nå! | Chibi | Snoker | 12 | 15-03-2007 00:30 |