|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
heisann!
jeg har søkt en del rundt og funnet ut en del om ildbuket salamander, men det er et par spm. jeg lurer på, som kunne vært fint om noen kunne svart på! 1. hvor stort akvarium trenger 2 stk. på ca. 10cm? 2.hva anbefales å mate med,og hvor ofte/hvor mye? 3.kan man bruke vanlige akvarie planter og vanlig akvarie sand? 4. hvor lenge lever de? 5. er det mulighet for avl, og er dette vanskelig, med tanke på om man kan ha de nyklakkkede ungene i samme akvarium som foreldrene? det hadde vært kjempebra og fint hvis noen gadd å svare assa! tusen takk for svar på forhånd!
|
|
|
|
#2 | |
|
Guest
Medlem siden: Jan 2007
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#4 |
|
Guest
|
Jeg gir mine 2 firkanter med mygglarver hver 3. dag så ca. Ellers får de vanlig fiskemat nesten daglig og meitamark så ofte jeg har.
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#6 |
|
Guest
|
Røde, hvite, sorte.. Fåes kjøpt på dyrebutikken! Meitemark kan du da vitterlig grave ute selv. Eller kjøp på sportsbutikken. Husk å la marken gå i ren jord noen dager før foring. Det vil si jord uten tilsettningskjemikalier.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
ok, tusen takk assa!
kjempefine svar, nå har jeg vel all info jeg trenger(tror jeg, har lest en del om dem, men ikke nokk
|
|
|
|
#8 |
|
Senior Member
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Bergen
|
Har ikke erfaring med disse selv, men velger å anbelafe dem likevel. Lillesøsteren min kjøpte noen slike for mange år siden (i en dyrebutikk som åpenbart ikke visste bedre). Hun var vel ikke stort mer enn 10 år. Hun hadde ingen forkunnskaper og visste ikke hvilken art det var. Men de ble gamle og trivdes.
Kule dyr som passer for begyneren! Kjempekjekke for de som liker akvatiske dyr.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| ildbuket, salamader |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|