|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
har tenkt å innrede mit exo terra (30.30.45)slik at jeg kan sette inn noen rumpetroll til våren. (skal slippe de ut når de blir frosker)
jeg har blitt veldig imponert av regnskogterraene som en del brukere her og på andre forum har laget og vil lage et selv bare med norske planter og slik at norske rumpetroll kan bo der Noen som vet hvilke planter som jeg kan sette inn i teraet? jeg skal dele terraet slik at litt over halvparten blir en vanndel og litt skal vere landel. noen som vet hvilke norske fordyr jeg kan sette inn i teraet og prøve å avle de?
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2006
Sted: Bergen/Hordaland
|
Rumpetroll eter vel havregryn tror jeg
Jeg tog min nystemte Cithar i Hænde. Sorgen forgik mig pa Ulrikens Top.Tænkte paa Bauner, om de skulde Brænde. og byde Mandskab mot Fienden op. følede Freden, blev glad i min Aand. og greb til min Cithar med legende Haand |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
hei! jeg har selv holdt på en del med dette, men det har ikke gått så bra selvom de hadde det perfekt. nei vet desvere ikke hvilke levende planter du kan bruker, men jeg har alltid tatt de plantene som ligger i vannet der de bor og dette har vært vellyket. hvis du skal ha dem til de blir frosker burde du ha 3/4 av terrariet av vann og 1/4 med tørt lann, det er bedre å ha 3-5 steiner opp av vannet som de kan klatre opp på. du burde ha fin sand i bunn og må alltid og da alltid ha vann fra der de kommer fra. jeg har matet dem med vanlg fiskemat(sånn vanlig rund boks) og det spiser de som bar det. en jeg kjenner matet dem med fiskemat og de ble store flotte frosker så fiskemat er maten ihvertfall. håper det hjalp litt
![]() bendick
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2007
Sted: SkorpionFarmen
Alder: 22
|
mose, jord/torv, vanndel som du snakket og grener utenfra holder vell
![]() såklart pynte så det blir fint å se på^^ damfrosk (Rana lessonae) spissnutefrosk (Rana arvalis) vanlig frosk (Rana temporaria) er vell de vi har her i norge, så bare søk på info om dem på google!
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 21
|
Sitat:
Om du ikke er sikker på det du snakker om så svarer du heller ikke. Da dette kan innimellom handle om livet eller døden for dyret dette handler om.
|
|
|
|
#6 | ||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#7 | ||
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Sitat:
tror det han mente var at, og sette de plantene inn der var velykket at dem forstsatte og vokse og ikke visnet. vi har alle vært nybegynnere på et eller annet punkt.
|
|
|
|
#8 | |||
|
Reptilfreak
|
Sitat:
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Alder: 21
|
Yeye
Nei er ikke ute etter dej Bendik. Hvorfor skulle jeg være det? Måten du skrev på ble bare uoversiktlig så jeg minsforsto vel da Jeg leser det meste som blir skrevet her nettopp for å lære.att alle har vært nybegynnere på et pungt har ingen ting med saken å gjøre. Jeg misforsto
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Sted: Østfold
Alder: 34
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Emner |
| innreding, norske, rumpetroll, terra |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Innreding (Knelerne står alltid i taket) | Jafi | Knelere | 7 | 07-11-2007 10:53 |
| Selvlagd terra for norske arter : ) | sibbern | Terrarier | 2 | 06-09-2007 18:10 |
| Hva spiser rumpetroll? | AnImAlS | Frosker | 22 | 25-03-2007 20:15 |
| Buttsnutet frosk/rumpetroll. | Zun9wa | Frosker | 9 | 01-06-2005 19:54 |
| Norske rumpetroll | Zun9wa | Fôrdyr | 20 | 01-05-2005 00:04 |