![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Har lest på mr-repti Caresheets om disse trefroskene men så har jeg noen flere spørsmål: (det er ikke alle som direkte handler om froskene)
1 hvor mange kan jeg ha i et terra på 60l*45b*60h? 2 skal varmematta festes på sida slik som med leddyr eller under? 3 hvor kraftig/stor varmematte må jeg ha hvis temmpen utfor terraet er ca 18 grader og det skal vere 25-28 grader i terraet? (her tenker jeg på en kald vintersdag. Skal bruke dimmer/skru varmematta av om someren) 4 går det ann å ha andre dyr sammen med froskene? 5 Hvor kan jeg kjøpe plantene til terraet? (på plantasjen?) 6 hva trengs av utstyr? 7 kan de leve på bare sirisser eller må man variere maten? (ved unntak av at de er rumpetroll) 8 Hvor ofte skal de mates? 9 vil det komme noen lukt ut av terraet? Det kommer sikkert flere spørsmål etter hvert :numberone: Takker på forhånd
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
1* Ville ikke hatt mere en 2-3 voksene frosker, plenti med plass til små frosker menn..
2* jeg har varmematte under terrarie, vann i hele bunden på terra, slik at vannet fordamper og det blir bedre fuktig het i terra, gå for spott i stede for varme matte, vis du skal varme opp terra(spotten skal stå utenfor terra) 3* bruk spott i stede 4*Froskene spiser alt som passer i kjeften dems, så nei vil ikke tro det.. bør ikke blande dyr uansett 5*Det spørs hvordan du vil ha terrariet, Polypedates terra mitt, har jeg bare brukt rester av utstyr jeg har hatt, da jeg har "om møblert" Plantasjen planter funker fint^^ gullranke osv, er noe du kansje bør gå for. 6* terrarie,spott, innredning, planter,lys (det jeg kom på i farta) 7* Bruker selv sirisser og dubia, eller om jeg skulle komme over noen insekter ute.. tror du kan gå for bare sirisser, men du bør variere, prøv å finn noe ute f.eks.. skal du ha deg små frosker, så greier de bare banan fluer osv.. 8* mater mine 2-4 ganger i uka, med så mye de orker 9* jeg lukter ikke noe spess, men har ikke så mye gjord i akkurat det terra da.. Føre jeg om møblerte i terra, var det 25 grader i terra, og fukta lå på 60-70 %, etter at jeg om møblerte, og fikk tempen på 28 grader og fuktigheten høyere, så fikk jeg parret dem igjen, med en gang det var om møblert, så pass på å ha riktige forhold. lykke til^^ |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
her kommer noen terra spørsmål:
Er det en grei pris å betale 799 danske kr (ca 880 norske kr) for et EXO-TERRA på 60 x 45 x 60 cm. skal til danmark i begynelsen av sommerferien og siden ingen av de lokale dyrebutikkene selger terraer så er det i danmark jeg har sjangs til å skaffe meg et. bør jeg skaffe meg en varmematte som dekker ca halve bunnen eller hele? Takk for svar mr-repti
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
det er grei pris det. mer enn nok med en varmematte som dekker halve bunnen.
|
|
|
#7 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Sitat:
Koster gra 30 kr og oppover. Skal du ha en pære med på mange watt, annbefaler jeg deg å bruke litt kornerpå dem. Mine Chlaes Ohlson spotter har begynte å smuldre opp av varmen
|
|
|
|
#8 | ||
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Sitat:
hos froskene, så har jeg 2 lys armatur(for å få bedre lys til plantene) og det er vanlige pærer i det ene armaturet, så det blir varmt nokk
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
holder det med den 40W pæra som følger med ? eller må jeg kjøpe en bedre for å få tempratur i terraet?
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
når det gjelder plantene, skal de vannes eller går dette automatisk siden fuktigheten er så høy? skal plantene ha noen annen form for stell?
Har allerede blidt litt klokere
|
![]() |
| Emner |
| leucomystax, meg, noen, polypedates, skaffe, skal |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| skal skaffe meg noen leddyr | Kristian262 | Andre insekter | 21 | 02-09-2007 18:17 |
| Trefrosk - Polypedates leucomystax | Olliw | Frosker | 7 | 18-04-2007 12:46 |
| Polypedates leucomystax - Asiatisksk tre frosk | mr-repti | Amfibiefakta | 0 | 05-02-2007 18:53 |
| Gyllen Tre Frosk - Polypedates leucomystax | anaconda92 | Amfibiefakta | 0 | 05-02-2007 14:07 |
| Polypedates leucomystax | mr-repti | Frosker | 8 | 16-01-2007 09:55 |