|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2007
|
hei hei, lurte bare på om noen kunne forklare meg litt om hvorfor de norske salamanderene er fy fy å ta med seg hjem fra skogen også om noen leverandører av "lovlige" salamandere, er også interesert i sider med informasjon om hvordan biotop de lever og annen nyttig informasjon.
mvh jonas |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
|
grunnen til at man ikke skal ta med norske salamandre hjem er nok at de er fredet tror jeg (om jeg ikke husker feil).
etter min meni ng skal man ikke ha viltfangede dyr i fangenskap. kjøp deg heller en rødbuksalamander slik jeg har gjort.
|
|
|
#3 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Stemmer nok helt som reptilfrelst sier, de er fredet og derfor ikke lov å fjerne fra naturen. I tillegg er det et generelt forbud her i landet om å holde ville dyr i fangeskap.
Det finnes heller ingen lovlige salamandre å få tak i her i landet ettersom hold og innførsel av alle typer amfibier er forbudt. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
|
Norske salamandere skal vel også ha dvale for å overleve i fangenskap, hvis jeg ikke husker helt feil. Da må de være i kjøleskapet.
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| generelt, salamandere |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Slanger generelt | Jabbe | Slangefakta | 0 | 27-01-2008 00:42 |
| Salamandere.. | Lise_88 | Frosker | 11 | 05-08-2006 16:58 |
| Salamandere | LarsO | Salamandere | 10 | 01-07-2006 14:13 |
| Salamandere og leking.:) | Karma | Frosker | 0 | 01-07-2006 13:49 |
| revesnok/dvale generelt | straymond | Helse og sykdommer hos reptiler | 1 | 11-05-2005 14:14 |