|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Jeg holder på å sette opp et 110 liters terra (65L*34B*50H cm) hvor jeg skal ha to stykker Hyla cinerea.
Jeg har ikke funnet ut noen god måte å få varme i terraet. Når jeg har hatt andre dyr i det terraet har jeg hatt en varmematte på 25 watt festet på baksiden. Jeg testet dette nå, og termometeret viste at glassveggen ble 50grader . Froskene vil jo brenne seg hvis de går på veggen... Er det noen andre som har noe forslag til hvordan jeg kan holde 25 grader i dette terraet? (Temperaturen utenfor terraet kan falle ned til 16-17 grader om vinteren) Jeg kan evt. fjerne isoporplaten som er bak varmematten, men da vil jeg ikke klare å få optimal temperatur om vinteren. På forhånd takk for svar.
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
50 grader blir nok kokt frosk.. Jeg ville ha droppet varmematten helt, er ikke nødvendig hvis temperaturen ikke går lavere enn det du nevner om vinteren. Det er ikke noe problem og ha den temperaturen i vintermånedene. Når jeg hadde trefrosk (Hyla japonica visstnok - men den er ganske lik Hyla cinerea) så brukte jeg ikke varmematte, og lysrøret produserte all varmen i buret. Problemet her var at det ble for varmt..
Og det er som regel et vanlig problem at det blir for varmt.HVIS du merker at det blir for kaldt over lengre perioder kan du jo sette opp en termostat til varmematte som regulerer temperaturen litt. Ellers må jeg si at det er en veldig morsom frosk, skaff deg en hann og en hunn! Hannene kvekker om natten og etter at det blir fuktigere, noe jeg synes er herlig og faktisk avslappende og høre på ihvertfall (andre er vel kanskje ikke enig i det, men..). Du får legge ut bilder når du får de, alltid spennende og se.![]() Edit: Under så hører du hvordan frosken høres ut når den kvekker, er usikker på hvor ofte cinerea'en kvekker, men japonica hannen som jeg hadde kvekket ikke så lenge, men gjerne flere ganger i uken. http://allaboutfrogs.org/files/sounds/grentree.au Sist endret av Freddy90; 13-08-2010 kl 20:23. |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |