|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
|
Er det best for noen froskebabyer og ha størst vanndel eller størst landdel? Det er snakk om den vanligste frosken her i Norge, men jeg skal ikke skaffe meg en. Jeg vet at det er forbudt og ta ville dyr fra norsk fauna inn i fangenskap, og jeg kan gjenta til det kjedsommelige at jeg ikke skal skaffe meg noen og holde dem i fangenskap!
Men jeg spør likevel, og skal lage en litt annen tråd senere. ![]() Mest vann.. ![]() eller mest land?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Det kommer an på frosken. Det er flere forskjellige typer i Norge.
Hvilken av de tenkte du på? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Jeg er usikker på hva det latinske navnet er, men den ser altså sånn ut:
![]()
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tror det.
Tenkte det var den mest vanlige. Er for det meste disse som legger egg i grøfter osv. tror jeg.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2006
Sted: Sandnes (Rogaland)
|
Hvis det er rumpetroll uten bein, er det best med mest vann.
Etter at de har begynt å få fire bein begynner de sakte men sikkert å flytte opp på land. 50/50 land/vann er fint.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Okei, takk!
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Husk at de å ikke ha rent vann som filtreres gjennom pumpe. de er avhengig av bakterieflora og litt mudder for å kunne leve. Så det bør hentes og fylles på fra det stedet de plukkes fra.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Sarpsborg
|
Det var UTROOOOLIG fine frosker du hadde der!!
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2004
Sted: I landet som styres av huleboere.
|
Sitat:
Jeg ble litt nyfiken; Hvor viktig er dette egentlig? Da jeg var en smule mindre en hva jeg er nå samlet jeg ofte inn froskeegg å klekket dem i akvariet; kullfilterpumpe, oxi-stein og gode mengder fiskemat var stikkordene for en bortimot 300 fullt utviklede individer. Det sies at froskeegg bare kan klekkes og utvikles i samme damm som de ble lagt i, jeg sier nå at dette bare er en myte. |
|
|
|
|
| Følgende medlemmer liker innlegget til rotskrot |
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|