"
Gammel 06-11-2009, 19:47   #1
Reptilfreak

david gabrielsen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Sted: i et hus som er på planeten jora
Alder: 18
Meldinger: 720
Blog Entries: 11
Question noen spørsmål angåne hold av pilgiftfrosk

hei jeg vuderer å skafe meg en trio men en eller aen let nybjyner art innden pilgiftfrosk men jeg har noen spærsmål som jeg må ha svar på sån at jeg vet at mine fremtidige pilgiftfrosker skal trives hos meg

1 er L 36 cm . b 25 cm . h 38 cm stort nok for å huse en trio med pilgiftfrosker ???

2 vilken pilgiftfrosk er aller lettest lil å få til å trives i fangenskap ??

3 siden pilgiftfrosken kun spiser småt for vines dete vingeløsebanafluer ??

4 hvor mange ganger om dagen må man mate en trio med pilgiftfrosker ??

5 vor mange ganger i uka trenger en pilgiftfrosk vitamintilskud i maten sin ??

6 hor mye koster en sån boks med vitaminer som er for pilgiftfrosk ??

tusen takk for alle svarene jeg får
Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 20:53   #2
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

1-Dette er en av de verste skriveleif postene dine David, du har nå så mange ganger fått beskjed om å forbedre deg å prøve, men det blir jo bare verre... Det er meget slitsomt å lese, og noen ord å forstå..

1-Nei dette er ikke stort nok til en trio, mener jeg ihvertfall. Jeg ville ikke holdt 1 stk der engang, permanent.
2-Pilgifter er jo ganske like, bortsett fra at noen er veldig mye mer sky enn andre.. De fleste arter kan du begynne med egentlig, men husk at endel av artene blir utrolig utrolig små også.. Fine nybegynnerarter er auratus(men som ofte er meget sky), leucomelas, tinctorius(litt større) osv.
3-Bananfluene du avler på har forkrøplede vinger slik at de ikke flyr og er enklere å arbeide med..
4-du burde mate hver dag, med gjerne et par hundre fluer.. Sålenge det er mye fluer i terra trenger du ikke mate, men dette spørs hvor stort terra det er osv, ettersom halvparten av fluene bare forsvinner inni der..
5-om du bruker dendrocare så rister du bananfluene i dette hver foring.
6-om du bruker dendrocare koster den 100 skr.

OG jeg hadde satt pris på om du slutter å skrive sånn og begynner å bruke et eller annet program eller noe som vi har snakket om her MANGE MANGE ganger før..
Svar med sitat
Gammel 06-11-2009, 21:58   #3
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,722
Blog Entries: 12
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av david gabrielsen Vis post
1 er L 36 cm . b 25 cm . h 38 cm stort nok for å huse en trio med pilgiftfrosker ???
Sitat:
Opprinnelig postet av bendick2112 Vis post
1-Nei dette er ikke stort nok til en trio, mener jeg ihvertfall. Jeg ville ikke holdt 1 stk der engang, permanent.

Litt nysgjerrig..
Du fortalte meg at 30x30x30 passer fint for to stk, hvorfor skulle ikke 36x25x38 være greit nok for èn da?

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 10:27   #4
Reptilfreak

Standard

ops sån sjer når men skriver når man har svineinflensa

men jeg skal få meg et rettepogram i dag
Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 16:42   #5
Reptilfreak

bendick2112 sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 2,233
Standard

David: Det er ikke noe vits å skylde på influensa vell du har skrevet slikt helt siden du har begynt her, mener jeg å huske..

Cams: Dette spørs jo helt art.. Noen arter er utrolig små, og kan få plass i et 30*30*30 terra, om man innreder det så godt som det faktisk kan gjøres.. Men sa jeg virkelig 2 stk? Tror jeg sa 1 stk, ettersom det var det jeg holdt der, men det var ikke permanent.. Men som sagt, det går ann å ha 2 av de mindre artene i et slikt terra om man innreder det optimalt, selvom jeg selv ikke ville gått for dette..
Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 17:02   #6
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Bendik, du sa to. Det gjaldt blant annet de to jeg hentet hos deg. Om du mente permanent, eller at de fint kunne bo sånn inntil eier kan hente dem vet jeg ikke, men jeg forsto det slik at man fint kunne ha 2 stk i et terra på 30x30x30
Og David har jo ikke nevnt noen spesiell art i starttråden sin, og så svarer du med en gang at du aldri ville hatt 1 engang i et terra på de målene - kanskje gjøre deg litt mer tydelig da?

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 18:39   #7
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Vil det si at du har 2 auratuser i et terra med 30*30 i grundflate cams? o.O De må jo omtrent tråkke på hverandre de to stakkarene, inni det terra. Du har ikke noe litt større du kan flytte de til da?
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 18:44   #8
Reptilfreak

Standard

jeg her faktisk ikke tengt meg ut noen art men det har jo fristet med en Dendrobates auratus eller to

ps jeg må beklage meg vist det er mye feil i det jeg skriver nå men jeg har eda ikke funet et rettepogram til datamaskinen min
Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 18:50   #9
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Jeg syns du skulle gått for ett større terrarie føre du vurderer pilgift, Kjøp deg gjerne en fin bok om pilgift frosker også
Amazon.com: Poison Frogs (Professional Breeders Series) (9783930612925): Wolfgang Schmidt, F Wilhelm Henkel: Books
mr-repti er offline  
Svar med sitat
Gammel 07-11-2009, 19:12   #10
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av mr-repti Vis post
Vil det si at du har 2 auratuser i et terra med 30*30 i grundflate cams? o.O De må jo omtrent tråkke på hverandre de to stakkarene, inni det terra. Du har ikke noe litt større du kan flytte de til da?
De er ikke mine.

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Noen spm ang hold av tarantellaer Carius Taranteller 55 26-08-2008 19:20
Noen spørsmål ang Boa C SpontaN Boa og pyton 8 13-04-2008 20:06
Noen spørsmål ang. hold av g. rosea Sturla Taranteller 36 24-11-2007 21:26
Pilgiftfrosk sin gift emil Amfibier 6 08-10-2007 04:42
noen spørsmål ang. leo anniken Leopardgekkoer og andre Eublepharis 20 21-08-2007 12:41

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:58.