"
Gammel 22-08-2009, 20:43   #1
Junior Member

Medlem siden: Aug 2009
Alder: 26
Meldinger: 5
Standard Hvordan bli kvitt frosker i hagan?

Hei, jeg har fått et problem med frosker i hagan. Er det noen måte jeg kan bli kvitt disse på? er ganske slitsomt å drepe en og en da det er relativt mange av dem.
invaded er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 22-08-2009, 20:56   #2
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

Hvorfor ska du drepe de fordi de er der? gjør de noe skade ?
mr-repti er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Gammel 22-08-2009, 20:57   #3
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Hvorfor dreper du dem? På hvilken måte er de et problem for deg bortsett fra at de oppholder seg på eiendommen din? Det er ikke tillatt å ta livet av frosk, så det bør du unngå.

Sikker på at det ikke er padder? Padder kan gjerne samles i store mengder, men det varer ikke så lenge.

Sist endret av DanFekar; 22-08-2009 kl 21:05.
DanFekar er offline  
Gammel 22-08-2009, 21:08   #4
Junior Member

Standard

Mye mulig det er padder, har null peiling på dette.

Jeg vil ikke ha dem der. Utgangsdøra pleier å stå en del åpen for å lufte etc. og da kan jeg fort få de inn. Skyr de diesel? Maur skyr diesel så hvis man heller diesel rundt huset får man de ikke så lett inn.
invaded er offline  
Gammel 22-08-2009, 21:23   #5
-
Admin

DanFekar sin avatar

Standard

Snodig tankemåte. Det finnes ingen mulighet for at du kan holde ut med dette den korte perioden det foregår? Tenk på at amfibiene våre enten er truet eller svært sårbare som art.

Padder hopper ikke, så du kan holde dem ute med ganske lave gjerder. 15-20 cm holder lenge. Kanskje du kunne gjerdet inn området rundt inngangsdøren din denne korte tiden?
Gammel 22-08-2009, 21:28   #6
Junior Member

Standard

jeg mener dere har snodig tenktemåte som mener at jeg ikke skal drepe dem. Gjerde rundt inngangsdøre er uaktuelt. Det beste hadde vært å fått tak i noe gift sånn at de spiste det og døde alle sammen!!
invaded er offline  
Gammel 22-08-2009, 21:34   #7
Reptilfreak

junior sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Alder: 28
Meldinger: 221
Standard

i stedet for og drepe dem kan du vel heller prøve og få noen til og fjerne dem? vet ikke om det er noen som tar sånt arbeid men var bare en tanke..

alt er jo bedre enn og drepe dem...
junior er offline  
Gammel 22-08-2009, 21:45   #8
Junior Member

Standard

Få noen til å fjerne dem hadde jo vært genialt. Men vanlige skadedyr firmaer tar vel ikke på seg sånt. Og jeg syns det blir drøyt å betale flere tusen for å bli kvitt dem når jeg har muligheten til å kverke dem selv.
invaded er offline  
Gammel 22-08-2009, 21:50   #9
Reptilfreak

junior sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Sarpsborg
Alder: 28
Meldinger: 221
Standard

tenkte mer på mattilsynet eller noe. er nok ingen skadedyr firmaer som tar den jobben med tanke på at de er fredet i norge..
junior er offline  
Gammel 22-08-2009, 21:51   #10
-
Admin

DanFekar sin avatar

Standard

Du noterte deg vel navnet på forumet før du registrerte deg? Du trodde vel ikke seriøst at vi vil råde deg til å ta livet av padder? Her inne finner du folk som er glade i reptiler og amfibier

Jeg synes du skal respektere norsk lov samt at paddene også har livets rett, og heller finne metoder for å kontrollere dyrenes tilgang til huset ditt. Det skal virkelig ikke mye til for å holde dem utendørs.

Å forgifte dem er fullstendig idiotisk i tillegg til å være ulovlig. Og hvis du likevel skulle prøve deg på noe slikt, så får du kose deg i likstanken fra hundrevis av døde padder de neste ukene. Jeg skal love deg at den river godt i neseborene
Stengt tråd

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Kommentarer til "Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd" E.Spider Kommentarer til faktaarkene 8 10-08-2010 23:54
Kvitt Eller Dobbelt! E.Spider Småprat 8 25-08-2009 19:54
Midd - Div fakta - Hvordan bli kvitt midd. Eggy Generell Info om herptiler og Virvelløse dyr 0 17-02-2009 20:42
Slik blir man kvitt reptiler i USA... Viridovipera Småprat 3 15-10-2007 09:52
Hvordan bli kvitt en skilpadde? anettejo Lover og regler 1 14-08-2007 14:40

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:56.