|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Hei!
I går fikk jeg en telefeon fra en matimportør i Oslo-området som hadde funnet en liten, grønn frosk i en last med matvarer fra Indonesia. Han hadde forsøkt å ringe Reptilparken, men de kunne naturligvis ikke ta imot dyret uten en laaaang bøttebelatt med mattilsynet, der sansynligheten for at den lille havnet i en fryser i løpet av prosessen ville være realtivt stor. Enden på hele visa er at den lille grønne nå sitter i en liten bøtte på kontorpulten min. Den er fryyyyyyyktelig søt! Jeg skal ikke påberope meg noen ekspertise på tropiske froskearter, men jeg tror det er snakk om en elller annen Hyla-art. H. aborea er det nok ikke, men det kan være en nær slektning, for fargene og maskestripen er nermest identisk. Jeg misstenker den lille for bare å være halvvoksen, den er bare 4 cm lang. Beklageligvis har jeg ikke mulighet for å sette opp et tropisk terrarium hjemme, og jeg har ingen erfaring med å holde frosk. Er det noen som kunne tenke seg å forbarme seg over den lille? Den ser ut til å være i utmerket form, og den er et dekorativ lite dyr som vil være en pryd for ethvert regnskogsterrarium!
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Noen som har noen tips for å få boaen min til å spise? | Sir_Hiss | Boa og pyton | 4 | 17-12-2008 11:36 |
| whites trefrosk | Chibi | Frosker | 6 | 15-10-2007 16:49 |
| Noen som skal på noen av disse messene? | Olliw | Messer og utstillinger | 9 | 30-08-2007 18:26 |
| Trefrosk - Polypedates leucomystax | Olliw | Frosker | 7 | 18-04-2007 12:46 |
| grønn trefrosk. | Pegasus | Frosker | 11 | 23-05-2005 02:22 |