"
Gammel 20-03-2009, 08:44   #1
Reptilfreak

Gorgonops sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 865
Standard Noen som vil forbarme seg over en trefrosk?

Hei!

I går fikk jeg en telefeon fra en matimportør i Oslo-området som hadde funnet en liten, grønn frosk i en last med matvarer fra Indonesia. Han hadde forsøkt å ringe Reptilparken, men de kunne naturligvis ikke ta imot dyret uten en laaaang bøttebelatt med mattilsynet, der sansynligheten for at den lille havnet i en fryser i løpet av prosessen ville være realtivt stor.

Enden på hele visa er at den lille grønne nå sitter i en liten bøtte på kontorpulten min. Den er fryyyyyyyktelig søt!

Jeg skal ikke påberope meg noen ekspertise på tropiske froskearter, men jeg tror det er snakk om en elller annen Hyla-art. H. aborea er det nok ikke, men det kan være en nær slektning, for fargene og maskestripen er nermest identisk. Jeg misstenker den lille for bare å være halvvoksen, den er bare 4 cm lang.

Beklageligvis har jeg ikke mulighet for å sette opp et tropisk terrarium hjemme, og jeg har ingen erfaring med å holde frosk. Er det noen som kunne tenke seg å forbarme seg over den lille? Den ser ut til å være i utmerket form, og den er et dekorativ lite dyr som vil være en pryd for ethvert regnskogsterrarium!

Vi er alle reptiler innerst inne.
Gorgonops er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Noen som har noen tips for å få boaen min til å spise? Sir_Hiss Boa og pyton 4 17-12-2008 11:36
whites trefrosk Chibi Frosker 6 15-10-2007 16:49
Noen som skal på noen av disse messene? Olliw Messer og utstillinger 9 30-08-2007 18:26
Trefrosk - Polypedates leucomystax Olliw Frosker 7 18-04-2007 12:46
grønn trefrosk. Pegasus Frosker 11 23-05-2005 02:22

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:51.