|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 20
|
Jeg har tenkt til å lage et vivarium til sort og gul pilgiftfrosk (dendrobates leucomelas), og jeg lurer på om noen kan gi meg litt informasjon.
1. Trenger de en vanndel - i så fall kan man lage en enkel vanndel, med en vanlig pumpe som renser vannet? Eller finnes det andre metoder? 2. Jeg tenker å kjøpe et ferdig terrarium fra exo terra (45x45x45), noen som har tips til løsninger med regnsystem, oppvarming og belysning? Hvordan fungerer timere som styrer dette? 3. Vet det er forbudt i Norge - men hvordan får jeg kjøpt en slik pilgiftfrosk? Pris? 4. Hvilke planter må jeg ha? Hvordan får jeg tak i de? Jeg vil gjerne komme i kontakt med noen som har slike frosker, send meg en melding På forhånd takk for alle svar! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 31
|
Hei
hadde jeg vert deg hadde jeg brukt dagen på og søke og lese på tidligere tråder.MASSE bra informasjon her Vertefall en fin frosk og begynne med.Relativt store og robuste samt de er veldig dagaktive. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 21
|
Å få tak i pillgift i norge er nesten umuligt.. (Bare nesten) Må til sverige eller aller helst tyskland
Ellers så må du bare legge yut annonse på repti.net og følge med om det kommer noe
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
|
Takk for svar!
Åkra: kan du fortelle meg litt mer om de? Har du slike frosker selv? Sokken91: I Sverige, selges de kun på messer osv? Tenker å kjøpe i Januar, så er sverigetur er absolutt verdt det! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Vis du ikke har lyst til å knote med vanndel, er ikke dette nødvendig..
Kjøp deg noen bøker om pilgift, har ikke navna på noen nå som jeg ikke er hjemme desverre. Du får lett tak i leucomelas i Sverige og de ligger på mellom 300-350 kr, i terra du mener du skal ha ville jeg hatt max 3 stk. Blir man kjent med pilgift miljøet i Norge skal ikke leucomelas være helt umulig å få tak i her heller. De er veldig frampå, enn det mange andre pilgifter er, innred med en del brommeliader, bregner og slikt, vil du gjøre lys armaturet billig, kjøp deg sokkler på clas ohlson med ledninger ferdig kobla, kjøp inn noen sparepærer og legg over hele toppen, billig reflektor kan f.eks være aluminiums folie.. Exo terrarier har veldig mye lufting, så kan være en idè å dekke til denne litt.
|
|
|
#6 | |
|
Junior Member
|
Sitat:
Vet ikke hvordan jeg skal bli kjent med pilgift miljøet i Norge, for så å slippe å dra helt til Sverige. Har du leucomelas? Hvis du kjenner noen som mulig selger, så snilt om du kan si at de kan ta kontakt med meg/jeg ta kontakt med de. |
|
|
|
|
![]() |
| Emner |
| oppvarming, pilgiftfrosker, regnsystem, vann, vivarium |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mitt nye vivarium :D | eruantalon | Vivarier | 53 | 05-07-2010 23:57 |
| Vivarium til padde? | Mondo | Frosker, padder og salamandere | 10 | 03-11-2009 17:57 |
| Dyr til vivarium | Wonderboy! | Insekter | 6 | 21-08-2008 11:38 |
| Hva er et vivarium? | cobra_kai | Vivarier | 14 | 11-12-2006 06:19 |
| Vivarium spørsmål. | JonnyR | Vivarier | 3 | 03-03-2005 15:42 |