|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Oct 2011
Alder: 20
|
Jeg ønsker å skaffe meg en frosk som passer til en nybegynner. Jeg trenger litt info om hva jeg trenger, hvor jeg får kjøpt en frosk osv.
På forhånd takk! |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
white's trefrosk, kanskje?
har ikke så mye peiling, men finn en seriøs selger på Repti.net - Your reptile portal han kan sikkert gi deg råd etc. også
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Akershus
Alder: 23
|
Sitat:
![]() Trur det er mange som er enige med meg når jeg sier at det beste er å finne ut hvem frosk du har mest lyst på, for så å lesse masse om den. Er dumt å bare velge en frosk som folk mener er bra nybegynner-frosk, for så å sitte med et dyr du kanskje ikke syns var så innmari kult. Når du har funnet ut hva slags frosk du har lyst på så søker du på google med artsnavnet + care sheet så kommer det nok masse treff.
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Dragoon har rett her, sjekk ut forskjellige frosker! Ingenting er vanskelig å holde om du setter deg nok inn i det og er godt forberedt!
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Trelevende, vannlevende, bakkelevende, vann og bakke levende, små eller store? Det er så mye å velge i mellom.. Vil du ha en farge rik frosk? Stort eller lite terra?
Du har alt i fra rød øyet trefrosk, pacman, pilgift, klofrosk, klokkefrosk.. Du kan titte litt her Pollywog - Captive Bred Amphibians & Herpetological Supplies desverre er det ikke bilder av alle froskene dems lenger, men går du på species database så finner du kanskje noe.. Men husk at det er veldig begrensett med hva du finner av frosker her i Nord, en del pilgift er tilgjengelige, noen hyla arter og andre vanlige trefrosker, hornfrosker, klokker frosker og slikt er ganske vanlig. Men det er mye kult du må regne med å dra ganske langt for å få tak i også. Froske interessen er i Norge(hvertfall på forum) veldig lav, og du må nok muligens belage deg på en sverige tur for mange av artene.
|
![]() |
| Emner |
| frosk, info, utstyr |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Ny frosk | nidhogg | Media | 1 | 18-05-2010 00:02 |
| Frosk. | Tricky_T | Taranteller og skorpioner | 6 | 22-11-2009 23:19 |
| frosk | Draanes | Frosker | 11 | 07-10-2008 19:55 |
| nybegynner frosk/padde | gabonviper | Generelt om amfibier | 9 | 19-10-2007 04:52 |