|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Nå er det jo slik at herptiler kanskje blir lovlige. Da står Ild salamander på ønskelista. Vil ha både vanndel og landdel. Hvordan gjør jeg det? Dere må forklare alt, da jeg er ganske blank på dette.
Har dere noen meninger om hvor stort terra bør være ( til 2-3 stykker ) ? Hvordan bør jeg innrede vanndelen og landdelen? Mvh skilpaddgutten
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2010
Sted: Østfold
Alder: 15
Meldinger: 280
|
Er det noen som gidder å fortelle meg hvordan jeg gjør det? Setter veldig stor pris på alle svar
![]() Det jeg lurer mest på er hvordan jeg får til vanndel og landdel... Mvh skilpaddgutten |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
|
Sitat:
Caudata.org er en ypperlig side å lære på. Og her er link hvor du kan se oppsettene til de forskjellige. Vivaria, Enclosures & Product Reviews - Photos & Pictures of Enclosures, Vivaria, etc at Caudata.org Newt and Salamander Portal |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2009
Sted: møre og romsdal
Alder: 23
|
Her er en link fra caudata hvor en har lagt ut noen bilder av sitt akvarium.
Link: My aquarium for Cynops pyrrhogaster - Caudata.org Newt and Salamander Forum Her ser du ganske godt hvordan alt er lagt opp. Det mer tekniske; styrke på vannpumpe, filter, osv, osv, må du nesten søke opp selv. På caudata har du også en god link til det generelle hos c.pyrrhogaster også. Link: Caudata Culture Species Entry - Cynops pyrrhogaster - Japanese firebelly Omtrent som ett "care sheet". Google den informasjonen du mangler. Der en også en del video'er på youtube som du kan se, der enkelte også viser HVORDAN de bygget akvariet sitt og også oppsettet. Håper jeg har vært til hjelp. OBS: Det er ikke sikkert informasjonen du får fra internett stemmer helt, så det kan lønne seg og sjekke flere linker og sammenligne.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Mitt nye vivarium :D | eruantalon | Vivarier | 53 | 05-07-2010 23:57 |
| Vivarium til padde? | Mondo | Frosker, padder og salamandere | 10 | 03-11-2009 17:57 |
| Dyr til vivarium | Wonderboy! | Insekter | 6 | 21-08-2008 11:38 |
| Definisjon på Vivarium? | inger | Småprat | 7 | 07-02-2008 13:58 |
| Hva er et vivarium? | cobra_kai | Vivarier | 14 | 11-12-2006 06:19 |