|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Buskerud
Alder: 27
|
Hei alle sammen.
Driver for tiden og bygger et vivarium beregnet for pilgift frosker, er på utkikk etter et par azureuser vivariumet er som sakt under oppbygging. Spørsmålet er: Hvor kan man få tak i mose som vokser seg fast på røtter og steiner? har spørt på alle planteforretninger i nærheten men uten noe hell Sist endret av DanFekar; 19-01-2010 kl 20:46. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
Står i Pisani's nye tråd som ligger her ute=)
Men kort fortalt; javamose til akvarier, moser som vokser over akvariene i dyrebutikkene, og hos andre som har vivarier med moser
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2010
Sted: Buskerud
Alder: 27
|
Tusen takk for svar
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
Alder: 31
|
såg et program i går om sopper som utrydder flere arter av pilgiftfrosker i Panama, tror jeg de var.
hvor stor fare er de for å få noe slikt i terrarie. fristet til pilgiftfrosk, muligens neste år. hvor sikker kan man være om at oppdrettsfroskene ikke er bærere av "pest sopp" ?
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
|
Hei alle sammen nå er det den tredje tråden som blir startet angående pilgift her! Veldig positivt dette, morsomt at pilgift blir større og større i Norge men kanskje det hadde vært en ide å samle alle disse trådene litt, mye lettere vis andre vil lese om det siden.
Javamose er det beste! Noen dyrebutikker som selger, jeg har ikke nok enda for å selge. Men legg ut annonse F.eks. Eller så bruker du norsk mose sol sakt. Som det stod er jo det i Panama. Pilgifter blir jo ikke viltfanget. Vertfall ikke her. Å lenge du kjøper av en alvorlig ordentlig oppdretter så skal det nok gå veldig bra! Skyld mosen under sakte renende vann og dunk den over vasken litt så det meste av dritt detter ut så er den klar. For 4 gang på 1 uke referer jeg igjen til pilgift.se
|
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
|
Sitat:
Veldig mange arter som nå står i fare for å bli uytryddet i mellom-, og søramerika, og siden det fortsatt foregår en del viltfangst/"farming" (mesteparten lovlig) fra disse områdene så kommer soppen inn i det private hold. Undersøkelser gjort på messer i Europa viser at det er mange smittede dyr som selges, så man KAN faktsik også få det fra fx en svansk oppdretter... Mvh Martin |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2010
|
Sitat:
Blir slike tester gjennomført på alle messer slik at dem kan få bort de smittede dyrene, i så fall burde jo dette bli en regel fra nå av siden det kan være fare for å få en syk frosk. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Sted: Hordaland
|
...programmet jeg såg, så var de en svært lang og tøff behandling froskene må igjennom.
jeg fikk inntrykk av de er som å samenligne de med våres svartedøden vi hadde for flere 100 år siden
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Pilgift. trenger tips og råd om oppsett. | Beowulf | Frosker | 24 | 15-06-2008 19:42 |
| Pilgift? Skaffe seg! Hvor? | Nero | Frosker | 9 | 18-02-2008 13:07 |
| Pilgift froske | betaman30 | Amfibiefakta | 0 | 18-01-2008 04:00 |
| Frosker i norge | skorpman | Frosker | 4 | 27-05-2004 22:51 |