| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Ringsaker
|
Har kjøpt et nytt Canon EOS 450d så her er de første bildene tatt med det ! Bildene er tatt uten noe stativ eller noe ekstra greier (som sikkert synes godt)! Uansett så er dette kjempe moro å drive med ! Så her er det lov å komme med konstuktiv kritikk av alle slag
Men som sagt er jeg totalt nybegynner ! (så litt ymse kvalitet på bildene)Først to bilder av kattene våre : ![]() ![]() Også et par fluer i huset : ![]() ![]() Og en edderkopp på kjøkkenet : Noen som vet hvilken art dette er ?? ![]() Her er hunden vår Lea (chihuahua) ![]() Og til slutt sønnen i huset som leker med fyrstikker ![]() Sist endret av prøvekanin; 15-08-2008 kl 08:56. Begrunnelse: Glemte å spørre om edderkoppbilde .. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
veldig fine bilder men litt uskarpe da hehe
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Det første bildet av katten er helt nydelig!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Amen til Tommy.
PEN PUS!
|
|
|
#6 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Jeg likte det først og siste bildet ditt godt
![]() På første bildet har du greid å få kattens oppmerksomhet sammtidig som jeg synes fokus ble bra.og en stilig uskarphet på det som ikke er så viktig. Det siste bildet synes jeg ble fint pga god beskjæring , fargene sammen og rett og slett et bilde jeg likte godt. Du har noe å glede deg til med nytt kamera. Jeg storkoser meg når jeg finner noe spennende å ta bilder av, noe som litt over 11000 bilder på et år kanskje er et bra bevis på ![]() Mvh Robin
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Ringsaker
|
Ja ser at de ikke er bra i forhold til de fleste andre bildene postet på Rf , men jeg synes det er moro så jeg gir meg ikke før det blir bedre
![]() Her er dagens "fangst".... ser at også de ikke er helt bra , men er det noen som kan komme med noen råd..? Først dattera i huset : ![]() Så et i hage hjørnet mitt : ![]() Her er pynten på husveggen : ![]() Overskyet : ![]() Sol : ![]() Og til slutt : kveldsmaten ... ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2008
Sted: sandefjord
|
bruker du makro linse?
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Østfold, Fredrikstad
|
Veldig bra, men ett lite tips: bruk blits minst mulig (evt. ta mat papir forran, for å få litt med dust lys) Man ser refleksjonen av blitsen i gjenstanden
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
|
Det ser ut som om bildet av din datter ble tatt et sted det er litt mørkt, eller eventuellt du har litt høy lysfølsomhet. Er ikke så dreven på dette , men om du stille "F" på kameraet ditt ned til ca 5,6, tror jeg bildet blir lysere.
Mvh Robin
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt kamera utstyr i hus :D | Eggy | Fotoforum | 3 | 05-07-2008 22:43 |
| Nytt Kamera | skorpion | Fotoforum | 7 | 07-04-2008 18:35 |
| Første bildene av brocklehurstien! | Miroxx | Taranteller | 7 | 18-07-2007 15:19 |
| Første bildene av brocklehurstien! | Miroxx | Taranteller | 0 | 18-07-2007 12:32 |
| Nytt kamera. | john | Småprat | 4 | 04-02-2007 15:31 |