| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: May 2008
|
Hei! Jeg har sett så mange helt rå bilder her inne av feks. insekter at jeg er nødt til å skaffe meg en macro linse. Jeg har sett litt på linsene i denne serien Optimized optical design for digital SLR cameras. MACRO 50mmF2.8 EX DG - SIGMA CORPORATION som er billige og skal være bra , det jeg lurer på da er hvilken a de jeg burde skaffe meg.. Har hørt at 50mm`ern er best til feks akvarium foto så dyrest er vel ikke nødvendigvis best.. Det jeg skal bruke den til er insektbilder i 1:1 , reptiler/amfibier , blomster etc. , andre dyr.. Om det er lettere å få til uskarpe bakgrunner på litt avstand kan det være et poeng , syns det er noe herk å få til med kit-linsa vertfall. Så trenger jeg tips til en blits som jeg kan ha flere av ettervert , helst opptil en 12-1500kr. Og eventuelt annet blitsrelatert utstyr man kan trenge.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2005
Sted: narvik
|
har brukt den linsa en stund og er godt fornøyd med den
kommer passe langt unna tarantellene med den syns jeg. ikke like hvass som 105mm hehe jo kit linsa er noe herk. rett igjennom
|
![]() |
| Emner |
| 400d, eos, macro, til |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Androctonus sine macro bilder | Androctonus | Fotoforum | 15 | 31-10-2008 11:53 |
| Litt macro fra meg... | CamStatic | Fotoforum | 4 | 05-10-2008 20:28 |
| canon 350d og 90mm tamron macro,tips? | slappis | Fotoforum | 21 | 22-05-2008 19:24 |
| macro-photo.org | _Nagash_ | Småprat | 3 | 25-07-2007 14:24 |