| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack (5) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Det nærmer seg sommer - og parken begynner å komme mer og mer i stand, men det ser nok ikke ut som det blir noe åpning før neste år. MEN - det er mulig å avtale rundturer allerede nå (ring og avtal med eieren)
Jeg har jo allerede lagt ut en del bilder av reptiler fra parken i andre tråder http://www.reptilfreaks.no/forum/sla...ngebilder.html http://www.reptilfreaks.no/forum/ogl...glebilder.html Så jeg kommer til å konsentrere meg om pattedyr og fugler i denne tråden Begynner med en liten australsk fugl, også kalt emu.. Ganske interesant å stå med kamera med 4 av disse klin inntil ![]() ![]() Så en sør-amerikansk skapning - Alpakka ![]() Skal tilbake i morgen å prøve å få bilder av mankefår og nandu - samt litt ekorn (ville)
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Å du store alpakka, flotte bilder
![]() Emuer er tøffe dyr, er litt alien-like
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Nei, tillatelsen til å få inn servaler er ennå ikke i orden av en eller annen merkelig grunn. DirNat only knows !
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Eg vil ha ein alpakka. Dei er så herlege.
Utruleg tøffe bilete, Thor!
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
en dag skal jeg gifte meg med en Alpakka..eller bare Lama i det hele tatt...sjekk de øynene
Men ja... Hvilke forksjellige dyr har de i parken..om du greier å huske litt på rams hehe
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2007
Sted: Bærum. Uhuhu.
|
Sitat:
Kva med å berre adoptere ein, og så kan eg være tante og passe på han i feriar? ![]() *EDIT* Nei, ikkje tante, helgemamma!
|
|
|
|
#8 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Reptiler Vannagam Grønn iguan Blåtungeskink Stripet firfisleting Skjeggagam Leopardgekko Madagaskardaggekko Tokay Nilvaran Kongepyton Tigerpyton Teppepyton Kongeboa Rottesnok Kornsnok Store landskilpader (husker ikke navn) Små landskilpadder (husker ei heller navn) Sumpskilpadder Hornfrosk Pattedyr Mankefår Alpakka Geiter ( for barna må vite)Surikater ( kommer neste uke) Flere antilopearter kommer (bl.a kudu) Diverse aper og halvaper kommer - bl.a hvithodelemur Fugl Emu Nandu Sorte svaner Snegjess Hvitkinngjess Påfugler En haug med fasaner Tukaner - og flere lignende arter Parakitter (en haug med arter) Rosellear (en haug med arter) Papegøyer (en del arter) Kakaduer (noen arter) Fisk Koi - opptil 1 meter store koi, fordelt på 4-5 digre dammer Det var vel det jeg kom på i farten... Det kommer mer, mye mer etterhvert. Bl.a ett tropehus/drivhus på ca 800 kvadrameter - med ca 8 meters takhøyde - dette kommer til å inneholde "jungel" med diverse frittgående dyr - inkludert småaper og iguaner.
|
|
|
|
#9 |
|
Senior Member
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Stavanger
Alder: 20
|
Oooouuuuh
![]() Det var jo en meget intressant liste, og tropehuset blir nok kanskje en personlig favoritt. Men de er på etterskudd? Mangel på arbeidskraft eller ikke fått invilget alle tillatelser enda?
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Spennende, man burde kanskje komme seg dit en dag. Har de en hjemmeside med bilder av lokalet eller noe?
Fine bilder, Alpakka er sjef!
|
![]() |
| Emner |
| bilder, fra, haugaland, zoo |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/fotoforum/7685-bilder-fra-haugaland-zoo.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Wall | Facebook | This thread | Refback | 07-09-2009 17:26 | |
| Zoo haugalandet - Kvasir | This thread | Refback | 02-06-2009 17:17 | |
| Wall | Facebook | This thread | Refback | 17-11-2008 19:21 | |
| Haugaland Zoo | Facebook | This thread | Refback | 14-11-2008 04:25 | |
| Haugaland Zoo | Facebook | This thread | Refback | 13-11-2008 20:46 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Enda flere bilder fra reptilparken (Mange Bilder 31.03.07) | hell | Småprat | 8 | 02-04-2007 08:56 |