| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
Sted: Moelv, Ringsaker, Hedmark
Alder: 31
|
Jeg er selv ikke så veldig flink med å ta bilder. Før så har det ikke egentlig brydd meg, men etter jeg fikk meg tarantell har det liksom vokst frem et ønske om å ta noen skikkelige bilder av den og forsåvidt andre ting rundt meg... Først og fremst, jeg har bare et ynkelig Cannon Digital IXUS II 3.2 Megapixel. Har forsåvidt null peil på kameraer og sånt utstyr. Kan jeg bare glemme å få noe slags brukbare bilder med dette kameraet? Jeg har ikke vært særlig fornøyd med det jeg har klart å produsere så langt iallefall. Det er jo ikke en veldig mengde instillinger på det heller, men jeg vet knapt hva de som er på det er til heller så. Hvis noen har tips så mottas de med kjempestor takk
![]() Jeeg skjønner jo forsåvidt at man ikke kan vente seg epler av et pæretre da hvis noen lurte ![]() Her som det ferdes så mange virkelig flinke fotografer er det neste flaut å legge sine flopper
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Canon sine IXUS cameraer er helt fantastiske. De nyeste har bilde-stabilisator
(det står IS i modell navnet) så da får du klare bilder uansett om du ikke holder kameraet helt i ro. Dessuten kan du og filme med de i veldig bra kvalitet. IXUS II er vel litt "eldre" men fortsatt et bra kamera som du kan ta anstendige bilder med. Det jeg liker mest om IXUS kameraene er at de er veldig kompakt (lett å bære) og meget brukervennlig. Masse funksjoner og imponerende filming, samt makro bilder. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2007
Sted: Molde
|
Her er en liten blekke du kan lese gjennom:
http://snotpope.com/po/fotokompendie.pdf (Oprinnelig postet av Thor EH) Du har vel en kompis eller "liknende" som du kan låne et speilrefleks av. Tror ting blir en go del enklerer da (Uten at jeg er en ekspert på felte, noe jeg ikke er )
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Ett kompaktkamera med macrofuksjon (blomst) bør gi gode bilder a edderkopper det.
pass bare på å belys dyret godt, slik at kameraet slipper å gå for høyt opp i ISO, da vil du få veldig mye "støy" i bildet (dvs det blir kornete)
|
![]() |
| Emner |
| alle, fotoproffer, hei |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |