| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Oslo
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
En meningsløs test i mine øyne - spesielt når testen gir intrykk av at kameraer som Nikon D60 og Canon 450D er bedre enn f.eks Pentax K20D og ikke minst Sony Alpha 700... Typisk en "TV2-Hjelper Deg" test der pris teller mest.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Tror jeg ville gått for andreplassen, canon, dersom jeg skulle kjøpt et av disse kameraene. Bildekvaliteten teller mer en menyene for min del. Det stod også at vinneren ikke var av de raskeste... Betyr det at det er lang lukkertid og at fartsfylte bilder blir uskarpe, eller tar den få bilder pr sekund?
Kameraet jeg har nå tar uskarpe bilder når det blir bevegelse på motivet. Det er plagsomt, så neste gang vil jeg ha et kjapt kamera som fryser va som helst, i et sylskarpt bilde Må si makro virker spennende det også etter å ha sett hva folket her får til!! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Nei, det betyr bare at det ikke tar så mange bilder i sekundet som none av de andre.
Av de kameraene i den testen der så ville jeg personlig rangert de topp 3 som følgenede : Sony Alpha 700 Pentax K20D Nikon D80 Alle kameraene i den testen kan "fryse" hva som helst, gitt at det er forhold til det. Alle har mulighet for lukkertider som ligger rundt 1/5000 - 1/8000 -men, som skrevet gitt at det er lysforhold til det. Det er ingen av disse kameraene som har dårlig bildekvalitet, noen har bedre enn de andre. Men ingen har dårlig. og for en "nybegynner" så vil du mest sannsynlig aldri i verden se forskjell på bildene Spesielt ikke om man har kameraet sammen med gode objektiver.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Utenfor Haugesund.
Alder: 30
|
Ok! Hadde vært artig med ett skikkelig speilreflekskamera!
Kanskje det er dette feriepengene mine skal brukes på i år |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kjempetest, speilreflekser |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|