| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Hei
Skal ha meg nytt kamera om ikke så lenge, hva burde jeg kjøpe. Har en canon 350d nå, helt ok kamera. + jeg må ha linser til nærbilder. Hva burde jeg kjøpe ? |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Guest
Medlem siden: Jan 2007
|
Sitat:
Du trenger jo bare å kjøpe et godt objektiv, så slipper du nytt kamerahus. Et meget godt objekitiv er: Det Digitale Mørkerom Den kan du bruke med ditt 350D og er også et supert portrettobjektiv. |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
LItt enig med Gormegil. Canon 350d er et bra kamera og god opppøsning. Om ikke kameraet er utslitt eller du har veldig lyst på et nytt leketøy ville jeg nok heller brukt pengene på et nytt objektiv fremfor nytt kamera.
Om du allikevel vil ha et nytt kamera ville jeg valgt Canon 40D. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Mitt tips vil være som de andre - først ett skikkelig macroobjektiv, f.eks Canon 100mm f/2.8 som er ett fantastisk objektiv (om du vet hvem Igor Siwanovicz er, så kan jeg nevne at det er omtrent det eneste han bruker) Bruk så det kameraet du har, og lær deg alle fuknsjoner osv. Det er IKKE kameraet som er bøygen ! Som sagt, lær deg å bruke kameraet... så, kan du vurdere å bytte kamerahus.
Husk bare at det viktigste er optikken, ikke kamera !
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2007
|
Backer opp resten her. Sitter selv paa et 350D, og er kjempefornøyd. Skaff deg et bra macro-objektiv samt ei telelinse, og du er paa G
![]() Oppfølger til ThorEH om Igor Siwanowicz: Photos by Igor Siwanowicz - photo.net
I was right in the middle of a fucking reptile zoo, and somebody was giving booze to these goddamn things. Won't be long now before they tear us to shreds... -Raoul Duke, Fear and Loathing in Las Vegas. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Se der var en link til bildene til Igor ja.. foretrekker selv heller Deviant-profilen til Igor, da det finnes større versjoner av bildene der, samt at han oftere legger tekst og beskrivelse på dem der
ENJOY ! Blepharopsis on deviantART
|
|
|
#7 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2006
|
Hei
Alle synest jeg skal kjøpe ny objektiv, da blir det ny objektiv. takker for svar. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| kamera, nytt |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Nytt kamera, nye muligheter | Torsteindale | Medlemmene | 19 | 29-10-2008 13:24 |
| Jeg trenger tips til nytt kamera | korse | Fotoforum | 0 | 23-10-2008 14:44 |
| Nytt kamera utstyr i hus :D | Eggy | Fotoforum | 3 | 05-07-2008 22:43 |
| Nytt fett kamera som kommer.. | Gibbs | Fotoforum | 8 | 03-03-2008 13:59 |
| Nytt kamera. | john | Småprat | 4 | 04-02-2007 15:31 |