| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Junior Member
Medlem siden: Mar 2008
Sted: Hedmark
|
Jeg skal kjøpe videokamera nå.. og er litt usikker på hva jeg skal velge.. har sett på ett, men skjønner ikke halvparten av hva som menes.. noen som kan hjelpe meg?..
Det jeg har sett på og har mest lyst på heter: Aosta DV710A Det lagrer film på minnekort (er det bra eller dumt?) Jeg skal bruke det til å ta bilder av dyra vårre (hundene kattene ol) og ta det med i skogen og i naturen for å filme litt.. men ikkeno proffe greier altså! hehe.. koster 1500 kr og vi tenkte kanskje det var et greit "begynnekamera" her er det som står om kameraet:Digital videokamera som du med fördel använder på semestern, fester och födelsedagar. Det lilla formatet gör att den lätt kan bäras i t.ex. en kavajficka eller handväska. Skärmen är på 3" och vridbar i 290°. Inspelning sker direkt till MPEG4 (max 720x480, 30 bilder/s). Är rummet du filmar i mörkt är det bara att slå på fotolampan. När det gäller stillbilder är DV710 minst lika bra som en "riktig" digitalkamera. Den har t.ex. 7 Megapixels upplösning, blixt och flera motivprogram. Tröttnar du på att filma/fota kan du lyssna på MP3-musik i de medföljande hörlurarna. Uttag för AV in/ut. 64 MB inbyggt minne samt SD-minneskortplats. Kamerans funktioner kan även styras via en medföljande fjärrkontroll – utmärkt när du visar semesterbilder och -filmer! Mått 108x58x25 mm. Vikt 160 g. Lev inkl batteri, laddare, USB-kabel, AV-kabel, hörlurar, fodral, fjärrkontroll och programvara. Info: - 7 megapixel- 3" skärm- Video- Spelar MP3- 20 cm närgräns- Laddbart batteri Er dette greit nok å starte med og ok til den prisen? Vil ha et vi bare lan legge filmen rett inn på data og det er jo greit her da.. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2008
|
Canon sine kameraer er veldig bra, spesielt IXUS serien.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Videokamera og kamera til 1500 kr er bortkastede penger - bruke da heller penger på ett digitalkamera av anerkjent merke, som også kan ta opp litt film. Sikkert like bra kvalitet på disse som ett sånt jalla(video)kamera av ett ukjent merke..
|
|
|
#4 |
|
Junior Member
Medlem siden: Feb 2009
Alder: 71
|
Jeg har selv dette kamera og etter ditt behov så ville det være ganske utmerket. Det tar meget bra bilder utendørs i dagslys. Innendørs i noe dårlig lys, vil du få endel grums i bildet. Dette fenomenet oppstår også ved vanlige digitale fotokamera. Fordelen ved kamera er en stor og tydelig skjerm (3"). Kamera tar video,såvel som foto og kan spille inn lyd. Det kan kobles til PC via USB, og til din TV via medfølgende kabler. Det følger også med fjernkontroll.
Bakdelen pr.idag (feb.2009), er at kameraet ikke lenger er isalg her i Norge. Butikken som i sin tid solgte det (Teknikmagasinet), har isteden kommet med en ny modell som heter "AIPTEK AHD 100". Jeg har nylig også kjøpt dette kamera. Den fysiske størrelsen og funksjoner er ganske lik Aosta kamera. Prisen derimot er 500,-kroner billigere. (999,-). Den store forskjellen er at dette kamera kan også oppta video i såkalt HD kvalitet som er meget bedre enn Aosta kan prestere. De har også greid å eliminere problemet med grums i innebilder. Her er fargene klare og rene. Begge typer kamera har såkalt "Digital zoom", noe jeg på det sterkeste fraråder å bruke, da dette gåt utover billed kvalitet. Gå heller nærmere objektet! Aiptek har også i tilegg til USB og Video utgang, også en digital HDMI utgang beregnet for tilkobling til Flatskjerm TV. Du har muligens allered kjøpt deg et kamera, men alikevel LYKKE TIL! Billig behøver nødvendigvis ikke bety dårlig! Det kommer ann på behov. Hilsen JA. |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Caffeinism
Admin
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28