"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Fotoforum Dele bilder til media i Kanada??

Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 29-02-2008, 06:23   #1
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard Dele bilder til media i Kanada??

Hei.

Jeg fikk en liten beskjed fra en repporer fra Kanada. Hun vil få tillatelse til å bruke mine pyton bilder i en artikel. Artiklen handler om en pyton som spiste en hund.

Sitat:
Opprinnelig postet av Amy Judd
Hi there,
My name is Amy Judd and I work for NowPublic, which is a news organization based in Vancouver, Canada. I have just written a story about a python eating a family dog, but the problem is I have no photos of pythons. I'm not trying to paint them in a bad light, I just want some photos for the readers to be able to understand the story better and understand how big these snakes can get.
I came across your photos on flickr and was wondering if you wouldn't mind sharing them with us. You just have to click on the link below and follow the instructions.
If you have any questions, please do not hesitate to contact me,
thanks so much for your time,
Amy
Her er artiklen: Beloved family pet eaten by python | The News is NowPublic.com

Men er dette så lurt?? Jeg er litt usikker på om det vil sette slanger i dårlig lys der borte...

Hva mener dere?

Bildene mine: Flickr: Photos from Jabbe1
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 08:36   #2
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard

Synes det blir litt latterlig egentlig, bruke bilder av en Kp når det var en Morelia amethistina som spiste bikkja.
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 09:49   #3
Caffeinism
Admin

_Nagash_ sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Sted: Buskerud
Alder: 28
Meldinger: 5,364
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Det er sikkert gøy for deg å få bildene dine publisert, så på det punktet skjønner jeg hvis du sier ja. På en annen side hjelper det nok neppe reptilene at konge pytoner blir sett på som kjæledyr spisende monstre.
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 11:18   #4
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,310
Blog Entries: 4
Standard

Gjør henne oppmerksom på at hun i såfall viser feil slange.
Om hun allikevel vil bruke bildet ditt(hun gir mest sansynlig f* i hvilken slange det er så lenge det er en Phyton) så lag en avtale med henne som sier at bildet kun skal brukes en gang. (Hvis ikke gir du dem egentlig lov til å bruke bildet ditt så mange ganger de ønsker). Be også om at de sender deg en kopi av avisen med bildet ditt om du velger å la de bruke det.

Canada har såvidt jeg vet omtrent samme lov som USA når det gjelder reptiler og andre alternative dyr, et eksempel er saken hun tar opp. Jeg nekter å tro at den historien veier i nevneverdig negativ grad mot slanger der borte mer enn at de som ikke liker slanger fortsetter å ikke like de.
Frogger er online nå  
Svar med sitat
Gammel 29-02-2008, 16:09   #5
Reptilfreak

Thor Håkonsen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
Meldinger: 2,142
Standard

Jeg var i kontakt med henne før deg (mest sannsynlig), da hun ville bruke bilde av min grønne trepyton - jeg gav henne da beskjed om hvilken slange hun burde lete etter.. Så sånt sett er hun på riktig vei mtp type slange (utseendemessig).

Jeg hadde forøvrig ikke hatt noen problemer med å dele bilder hos henne - dette er et nettbasert nyhetsbyrå om jeg skjønte det riktig
Svar med sitat
Svar

Emner
bilder, dele, kanada, media, til

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
har en liten ting å dele med dere reptilfreakere ;) Androctonus Småprat 9 26-02-2008 19:04
vår kjære reptil-børs i media fokus. straymond Småprat 29 11-11-2007 01:21
Vil dele et nokså interessant bilde med dere straymond Småprat 9 26-05-2007 06:08
Enda flere bilder fra reptilparken (Mange Bilder 31.03.07) hell Småprat 8 02-04-2007 08:56

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 01:00.