| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2007
Sted: Oslo
Alder: 16
|
Nå som jeg snart skal kjøpe meg en tarantell må man jo kunne ta kule bilder
![]() Jeg har veldig lyst på et kamere med disse kriteriene.. (PS: Kanskje jeg ikke bruker de riktige ordene men jeg er ikke god med kamera ting )1. Må ikke være så veldig dyrt 2. Må være sånn at jeg kan gjøre fokus; Sånn hvis jeg skal ta bilde av meg forran et tre, så blir jeg med bra ''kvalitet'' mens alt bak blir sånn ''grommsete'' 3. Helst ikke være så stort, (Kameraet må helst ikke ta så mye plass) Noen kameraer dere anbefaler ? Tenke å søke på Google men hadde ikke anelse om hva jeg skulle søke på :S
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Apr 2005
Sted: Norge/Sverige
|
nikon d40
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Dette kommer an på hva du mener med dyrt ?
Så fortelle gjerne litt om hav du er villig til å betale - men mitt tips vil nok være ett superzoom kamera, som f.eks Canon PowerShot S5is eller lignende. Med dette så kan du gjøre alt du nevner og litt til. Det er helt unødvendig for deg å kjøpte ett speilrefleks ihverfall - da er det så mye extra du kommer til å trenge at det blir veldig dyrt etterhvert allikevel.
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: Østfold
Alder: 34
|
enig med torEH her, har gått på den smellen jeg, kjøpte meg Nokon D70, og nå er jeg kommet ditt hvor jeg både må ha Macrolinse og ny justerbar blits.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Nikon F50 analogt speilreflekskamera med Sigma 28-80 Er det et bra kamera ?
Eller dette ? Hva med dette ? Hva med dette da ? Eller dette ? Hva med dette ? Noen som har noe erfaring med disse eller kan si meg noe om dem etter mine behov? (Som står helst øverst på siden)
Mvh Anders Sist endret av Joystick; 13-01-2008 kl 14:37. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Ja, det er et ok kamera det - men tror definitvt IKKE det er noe du skal bruke penger på. For det første så er det analogt, ikke digitalt. Så du må ta bildene på film, og gå i butikken og fremkalle bildene.
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Ok, Jeg redigerte innleget så kan du se på de andre kameraen jeg fant
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
+ denne da:
Fuji FinePix S304
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Du vil ikke finne ett godt kamera til noen hundelapper - og du får IKKE ett digitalt speilrefleks til under tusenlappen.
Søk heller å se om du kan finne ett Canon PowerShot S3 is - det vil være ett fint kamera til deg.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Hvis du vil ha et speilrefleks kamera må du regne med å bruke ca 4500 - 5000,- alt etter hvilket minnekort og kamera du vil ha.
Utifra de kameraene du har linket til på finn ser det ut til at du har et budsjett på under 1000.- . Om dette stemmer ville jeg puttet pengene på sparebøssen istedet for. |
|
|
|
![]() |
| Emner |
| bruke, burde, hvilket, jeg, kamera |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Hvor ofte/mye burde jeg mate min axolotl? | Bichirmon | Salamandere | 2 | 01-05-2008 22:40 |
| burde keiseren ha en make | madsarn89 | Skorpioner | 1 | 17-02-2008 10:47 |
| burde være grei skuring å se forskjell på mus og skolopender | straymond | Media | 3 | 01-09-2005 20:19 |