| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Får bli den første til å poste ett bilde her jeg da
![]() Legger ut ett bilde av min første voksne hann av denne arten, denne blir også kalt Tistelkneler. Legg spesielt merke til antennene ! ![]() For de som lurer så er bildet tatt med, Nikon D300 Sigma EX 105mm f/2.8 Macro - påmontert 30mm mellomring for å komme enda nærmere 1 Nikon SB-600 blits 1 Sigma EF 500 DG Super blits De to blitsene er avfyrt trådløst - en fra siden, en skrått forfra Bildet er tatt i raw-format og justert litegrann i Adobe Lightroom 1.3, og satt på signatur i Adobe PhotoShop.. Så er det bare å spørr om det er noe man lurer på
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
|
Frogger :
Enkelt svar; Det er umulig å ikke være fornøyd med D300 JanPhillip : Bildene er tatt i stua - men kunne strengt tatt vært tatt hvor som helst så legne jeg bruker den belysningen jeg bruker. 350D, begynner jo å bli litt gammalt - da ville jeg mye, mye, mye og atter en gang mye heller kjøpt ett Nikon D70s !
|
|
|
#5 | |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Sitat:
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
sykt kult bilde
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2005
Sted: Søndre Land,Oppland
Alder: 31
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Bruker rett og slett en svart A3 kartong som bakgrunn - disse får du i all slags farger hos alle bokhandlere. Men jeg skrivet at dette kan gjøres uten bakgrunn også, pga liten dybdeskarphet og at blitsene blåser inn fra siden og "blokker" ut bakgrunnen.Men du er da avhenging av at det er litt avstand til nærmeste "ting" i bakgrunnen - f.eks 1 meter eller deromkring. Derfor blir den helt svart.
|
![]() |
| Emner |
| blepharopsis, mendica, portrett |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |