| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Var en på besøk i Akvariet/Terrariet i Düsseldorf, så jeg hadde planlagt å ta endel bilder. Ble desverre ikke så mange, og særdeles redusert kvalitet, siden ikke alle som var med hadde lyst å bruke like lang tid som jeg.
Et hai-egg, med embryo som bevegde seg ![]() ![]() En mus som var ganske vittig. ![]() Disse var i et akvarium fyllt med mose og alger, så utrolig stilig ut: ![]() Jeg fant noen nye personlig yndlinger iløpet av turen: ![]() To forskjellige koffertfisker. Googlet de litt, og de virker desverre ikke å være så lette å holde, men for en sånn en kunne jeg offret endel plass til et akvarium! ![]() ![]() Enda en ny favoritt, noen som vet hva dette er? -Den er uansett kul! ![]() Jeg har ingen anelse hva dette er, men det er en av de rareste fiskene jeg noensinne har sett ![]() Mer fisk: ![]() En fisk som skal se ut som et blad. ![]() Det tok fatisk også et par øyeblikk før man så den, hele akvariet var fullt med løv, så da ble kamuflasjen effektiv. Til slutt et reptil, siden dette fatisk er et reptilforum ![]() Varanus caudolineatus mener jeg å huske at dette var. ![]() Det ble ikke tid til å ta så mye bilder av de andre krypene, siden jeg ville bruke litt tid på å faktisk se de også. Fikk endelig sett Varanus beccarii IRL, som var hele poenget med turen for min del. Litt skuffende terrarium, men hærlige dyr. Dette er sikkert ikke siste gang jeg drar, så jeg håper jeg får tatt litt mer bilder av resten av reptilene etc neste gang
mvh, Viridovipera Member of: -Miroxx fanclub- og -Kverulantene- Sist endret av Viridovipera; 22-01-2010 kl 23:11. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Vest- Agder/ Møre og Romsdal
|
Fine bilder, takk for at du delte med oss
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Koffert fisker er blandt de mer kompliserte å holde, de har følsomt skin og blir lett utsatt for infeksjoner. De er også noe sære i matveien (spiser bl.a koraller) men langt ifra en umulighet å få til om du spesialiserer oppsettet ditt på slike fisker. Den øverste prikkete er forøvrig den vanskligste.
Koffertfisker har også en lei tendens til å slippe ut alt de har av gift når de dør, dermed tar de rotta på resten av akvariet ditt i samme slengen. De er forøvrig i samme fammilie som den asiatiske delikatessen fugi fisk som tar livet av en håndfull japanere i året. Fisken du ikke fant ut hva er er en av mine ynglinger og er da av fammilien Frogfish En fisk som er latterlig flink til å kamuflere seg og spiser lett andre fisker som er større en seg selv.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Stilig info Frogger. Når jeg har bosatt meg litt mer permanent, skal jeg definitivt sette meg litt mer inn i saltvannsakvaristik, men føler det er litt poengløst når jeg uansett må flytte innimellom pga studier osv. Tanken får jo ikke kommet skikkelig i gang før du må rive den igjen.
Hvilken du mener er Frogfish? Googlet de litt, og skjønner veldig godt hvorfor det er dine favoritter, var noen virkelig stilige der. Tror akvarier er noe jeg må holde meg taktisk unna, om man begynner der, er det jo værre enn med terrariedyr: så utrolig mye kult
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Ja det er bare tull å sette igang med noe saltvann før man er 100% sikker på at man bor stabilt. Et saltvannsakvarie bruker lang tid før det er skikkelig kjørt inn.. Egentlig kan man si at de 2 første årene er en slags innkjøringstid hvor makrolivet stabiliserer seg, koraller, svamper og andre dyr gror til osv.
Flytter du et saltvannsakvarie er det det samme som å begynne på nytt igjen. Dette er Froskefisken ![]() ![]() Det som er intressant med dem er at de i likhet med Uroplatusene er eksperter i kamuflasje. Noen likner på alger, andre på steiner koraller og liknende.. Som oftest sitter de på samme sted og venter på at et offer skal svømme forbi de.. De fremste finnene kan se ut som små armer som den går/hopper/svømmer rundt med.. Her er en del ekspempler på andre typer frogfish. All 46 (48?) frogfish species in alphabetical order (photos and Illustrations) - alle 44 Anglerfisch-Arten in alphabetischer Folge (Illustrationen und Fotos) Sist endret av Frogger; 24-01-2010 kl 10:47. |
|
|
|
|
|
#7 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2009
Alder: 21
|
Sitat:
Ser det på nebbet og mønsteret. Har hatt en slik en selv før(vet ikke om det var nøyaktig samme art da jeg ikke kan artsbestemme denne ) Utrolig fasinerende fisk med en sær attferd og en matlyst på topp !
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|