| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
|
Jeg tenkte å kjøpe med speilreflekskamera, men har ikke peiling på slike ting. Jeg tenkte et kamera som ikke er for avansert og heller ikke for dyrt egentlig, så jeg har sett på Nikon D3000 og Canon EOS 450 D og er veldig usikker på om jeg skal ta et av disse, eller om jeg burde ha noe annet... Noen som har peiling? Selv ut fra hva jeg har lest med tanke på min bruk og litt emd tanke på pris, så heller jeg litt mot Nikon, men Canon EOS 450 D har jo vunnet mange priser rundt forbi på nettsteder... Men det er jo en del eldre det kameraet da... Noen som kan hjelpe meg å velge, ellers må jeg bare ta elle melle, hehe
Kom gjerne med andre forslag om det er noe som du mener er bedre
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
|
Uten at jeg har så mye peiling på speilrefleks selv, men har undersøkt litt siden jeg har lyst på et selv, og har veldig lyst på et EOS kamera. Har lekt meg litt med svigerinna mi sitt, og er ganske fornøyd med det sånn sett. I tillegg får du noe billigere objektiver fra Sigma som passer til EOS-kamera'er
|
|
|
#3 | |
|
Reptilfreak
|
Sitat:
Er vanskelig dette her så lenge man har 0 peiling selv. Men objektiver fra Sigma kan fint brukes til Nikon kameraer også trodde jeg.
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
|
Jeg har 450D og er kjempefornløyd! Flott nybegynner kamera spør du meg, det er mitt første.
Jeg vil annbefale det, men har jo ingen erfaring med Nikon.
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Oki, er greit å høre folks erfaringer
Men jeg lurer litt på om noen har peiling på om det er veldig stor fordel å kjøpe objektiver med VR (vibrasjonsredukasjon) fremfor objektivene uten dette? Jeg kommer ikke til å kjøpe stativ med det første vertfall...
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
|
Har en eos 450d selv og er veldig fornøyd. Eneste jeg faktisk savner litt av og til er videofunksjon - som er kommet på 500d..
Om du vil spare penger - vær tålmodig og kjøp brukt. Er du heldig kan du spare mye. Jeg kjøpte kameraet mitt med en 18-200 linse (kit som den gang kostet 10000) - jeg fikk den + stativ + liten softboks til å plassere foran blitzen + 8 GB mem.card til 4200 kr. Kameraet var 2 uker gammelt og så og si ubrukt. I tillegg har jeg også kjøpt en feilfri makrolinse, sigma 150 mm + UV filter, til 3000 kr på bruktmarkedet - det er vel under halv pris.. Så, det kan være mye penger å spare på bruktutstyr.. Ta deg en tur på www.foto.no og sjekk bruktmarkedet der - de aller fleste der inne er seriøse mennesker.. ang bildestabilisator er det en klar fordel om du ikke bruker stativ, men linsene blir påfølgende dyrere. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
|
Oi, du Karl var jammen heldig og fikk en god pris på det
Jeg ser dem har det til 3999kr på elprice inkl. 18-55mm objektiv men det er ikke VR i objektivet... Men var jo veldig billig til å være helt nytt da egentlig. Ja, jeg får vell kikke litt på foto.no og smøre meg med litt tålmodighet, hehe... jeg er så ivrig når jeg skal ha noe, at jeg nesten ikke har tid å vente Men vipper enda litt på hvilket kamera jeg skal ha, tenker at jeg kan jo bare bytte det ut etterhvert om det skulle være krise (av den grunn så er det greit om det første ikke er altfor dyrt ;P). Men alle dere som har svart her har bra erfaringer med canon sitt, så det er jo veldig greit å vite
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
|
Sitat:
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Makro Linse til Canon EOS 450D | Gibbs | Fotoforum | 60 | 24-08-2010 22:11 |
| Bilder med Nikon D60 | sofokles | Fotoforum | 8 | 15-12-2008 00:10 |
| Canon EOS 450D | Gibbs | Fotoforum | 2 | 14-12-2008 15:36 |
| speilrefleks- nikon D40 eller D60 | sofokles | Fotoforum | 5 | 04-12-2008 23:21 |
| Nikon Coolpix | Joystick | Fotoforum | 7 | 25-06-2008 19:46 |