"

Reptilfreaks.no > Sosialt > Fotoforum Nikon D3000 eller Canon EOS 450 D?

Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 04-01-2010, 14:32   #1
Reptilfreak

Soli sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Alder: 25
Meldinger: 387
Blog Entries: 4
Question Nikon D3000 eller Canon EOS 450 D?

Jeg tenkte å kjøpe med speilreflekskamera, men har ikke peiling på slike ting. Jeg tenkte et kamera som ikke er for avansert og heller ikke for dyrt egentlig, så jeg har sett på Nikon D3000 og Canon EOS 450 D og er veldig usikker på om jeg skal ta et av disse, eller om jeg burde ha noe annet... Noen som har peiling? Selv ut fra hva jeg har lest med tanke på min bruk og litt emd tanke på pris, så heller jeg litt mot Nikon, men Canon EOS 450 D har jo vunnet mange priser rundt forbi på nettsteder... Men det er jo en del eldre det kameraet da... Noen som kan hjelpe meg å velge, ellers må jeg bare ta elle melle, hehe Kom gjerne med andre forslag om det er noe som du mener er bedre
Soli er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 14:38   #2
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Standard

Uten at jeg har så mye peiling på speilrefleks selv, men har undersøkt litt siden jeg har lyst på et selv, og har veldig lyst på et EOS kamera. Har lekt meg litt med svigerinna mi sitt, og er ganske fornøyd med det sånn sett. I tillegg får du noe billigere objektiver fra Sigma som passer til EOS-kamera'er

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 14:49   #3
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Devilizer Vis post
Uten at jeg har så mye peiling på speilrefleks selv, men har undersøkt litt siden jeg har lyst på et selv, og har veldig lyst på et EOS kamera. Har lekt meg litt med svigerinna mi sitt, og er ganske fornøyd med det sånn sett. I tillegg får du noe billigere objektiver fra Sigma som passer til EOS-kamera'er
Ja, jeg har et søskenbarn som også sier hun er fornøyd med sitt EOS kamera... Men jeg er enda så usikker, for av en eller annen grunn så har jeg veldig lyst på det nikon sitt, hehe... men tenker om noen har dårlige erfaringer med det, så vil jeg jo ikke ha det Er vanskelig dette her så lenge man har 0 peiling selv. Men objektiver fra Sigma kan fint brukes til Nikon kameraer også trodde jeg.
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 14:53   #4
Reptilfreak

Devilizer sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Hedmark
Alder: 28
Meldinger: 1,155
Standard

du kan jo sjekke tester og diskusjoner på Akam.no

Poecilotheria-fan!
Devilizer er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 14:55   #5
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Tusen takk for tipset, jeg får sjekke litt der
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 14:58   #6
Reptilfreak

Wilma sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Meldinger: 139
Standard

Jeg har 450D og er kjempefornløyd! Flott nybegynner kamera spør du meg, det er mitt første. Jeg vil annbefale det, men har jo ingen erfaring med Nikon.
Wilma er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 15:02   #7
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Oki, er greit å høre folks erfaringer Men jeg lurer litt på om noen har peiling på om det er veldig stor fordel å kjøpe objektiver med VR (vibrasjonsredukasjon) fremfor objektivene uten dette? Jeg kommer ikke til å kjøpe stativ med det første vertfall...
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 15:32   #8
Reptilfreak

KarlKanibal sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: www.Repti.net/norge
Meldinger: 964
Standard

Har en eos 450d selv og er veldig fornøyd. Eneste jeg faktisk savner litt av og til er videofunksjon - som er kommet på 500d..
Om du vil spare penger - vær tålmodig og kjøp brukt. Er du heldig kan du spare mye. Jeg kjøpte kameraet mitt med en 18-200 linse (kit som den gang kostet 10000) - jeg fikk den + stativ + liten softboks til å plassere foran blitzen + 8 GB mem.card til 4200 kr. Kameraet var 2 uker gammelt og så og si ubrukt.
I tillegg har jeg også kjøpt en feilfri makrolinse, sigma 150 mm + UV filter, til 3000 kr på bruktmarkedet - det er vel under halv pris.. Så, det kan være mye penger å spare på bruktutstyr..

Ta deg en tur på www.foto.no og sjekk bruktmarkedet der - de aller fleste der inne er seriøse mennesker..

ang bildestabilisator er det en klar fordel om du ikke bruker stativ, men linsene blir påfølgende dyrere.
Svar med sitat
Gammel 04-01-2010, 15:44   #9
Reptilfreak

Soli sin avatar

Standard

Oi, du Karl var jammen heldig og fikk en god pris på det Jeg ser dem har det til 3999kr på elprice inkl. 18-55mm objektiv men det er ikke VR i objektivet... Men var jo veldig billig til å være helt nytt da egentlig. Ja, jeg får vell kikke litt på foto.no og smøre meg med litt tålmodighet, hehe... jeg er så ivrig når jeg skal ha noe, at jeg nesten ikke har tid å vente Men vipper enda litt på hvilket kamera jeg skal ha, tenker at jeg kan jo bare bytte det ut etterhvert om det skulle være krise (av den grunn så er det greit om det første ikke er altfor dyrt ;P). Men alle dere som har svart her har bra erfaringer med canon sitt, så det er jo veldig greit å vite
Soli er offline  
Svar med sitat
Gammel 05-01-2010, 19:39   #10
Reptilfreak

alfaromeogirl sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: Øst-Norge, Oslo
Alder: 21
Meldinger: 770
Blog Entries: 2
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av Soli Vis post
Oi, du Karl var jammen heldig og fikk en god pris på det Jeg ser dem har det til 3999kr på elprice inkl. 18-55mm objektiv men det er ikke VR i objektivet... Men var jo veldig billig til å være helt nytt da egentlig. Ja, jeg får vell kikke litt på foto.no og smøre meg med litt tålmodighet, hehe... jeg er så ivrig når jeg skal ha noe, at jeg nesten ikke har tid å vente Men vipper enda litt på hvilket kamera jeg skal ha, tenker at jeg kan jo bare bytte det ut etterhvert om det skulle være krise (av den grunn så er det greit om det første ikke er altfor dyrt ;P). Men alle dere som har svart her har bra erfaringer med canon sitt, så det er jo veldig greit å vite
Jeg har VR i mitt Nikon 70-300 objektiv, og der trengs det. I et 18-55mm ser jeg ikke helt hva du trenger det til, da det er såpass lett objektiv. Jeg kjøpte mitt første digitale speilrefleks for noen år siden, og har vært svoren Nikon fan både før, men spesielt etter det kjøpet. Ser noen over har kommentert at du kan få noen billige Sigma-objektiver til Canon, men det kan du til Nikon og.. Så det er ikke noe argument for eller imot hverken det ene eller det andre. For min del vil jeg anbefale Nikon, da jeg synes dette er det beste merket med tanke på utforming og bruk. Jeg ville nok ikke kjøpt Nikon 3000, selv om det er ditt første speilrefleks. Det er bedre å spare litt til og invistere i et kamerahus som du kan "vokse med" etterhvert som du lærer mer, så du slipper å måtte betale mer når du føler du har lært det viktigste. Lykke til
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
Makro Linse til Canon EOS 450D Gibbs Fotoforum 60 24-08-2010 22:11
Bilder med Nikon D60 sofokles Fotoforum 8 15-12-2008 00:10
Canon EOS 450D Gibbs Fotoforum 2 14-12-2008 15:36
speilrefleks- nikon D40 eller D60 sofokles Fotoforum 5 04-12-2008 23:21
Nikon Coolpix Joystick Fotoforum 7 25-06-2008 19:46

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 00:27.