| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2005
Sted: Finnmark
|
Dette bildet, som er ukjent for meg hvor og hvem det kommer fra (ble tilsendt fra en bekjent som vet jeg digger øgler), må vel trygt sies å være et blinksudd fra dyreverden og hvordan den kan være.... I tillegg til at bildet er rått i seg selv!
![]() Sist endret av Frogger; 11-02-2009 kl 13:34. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Hehe, vakkert bilde
![]() Ser ut som om det er en Imantodes cenchoa som har prøvd seg på en trefrosk.
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Stilig bilde - MEN, vær forsiktig med å vise bildet på forumet - lag en link på det heller. Antar du ikke har fotografens tillatelse ?
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Tja, jeg tror ikke det er et problem så lenge navnet på fotografen krediteres... Og den står jo limt over hele bildet. Jeg prøvde å google litt, og den svever over hele nettet.
Å legge ut bildet her er ikke kommersielt bruk, og rammes ikke av samme beskyttelse, og når fotograf endatil krediteres så er dette ikke problematisk. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Så lenge det krediteres, så er man på tryggere grunn ja - og jeg regner ikke med at noen kommer til å saksøke deg. MEN, du må uansett ha fotografs tillatelse til å poste bildet hans, noen som helst plass. Kommersielt eller ikke. Derfor er det alltid mye bedre å være "safe than sorry" og heller bare poste en link - så gjør du garantert ikke noe galt
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2005
Sted: Utenfor Trondheim
Alder: 21
|
Ey!
Bilde der så jeg i siste nummer (?) av illustrert vitenskap gitt. Var under "Blinkskudd" eller noe, og det stod en liten fin tekst til det.. Slangen bomma visst litt på frosken, og traff underkjeven istedet for hele frosken. Slangen ville ikke gi slipp (da kunne jo frosken hoppe vekk!) og frosken nektet å bli mat ved å ta tak i slangen for så å prøve å holde i mot. Fotografen måtte dessverre forlate stedet, og kom tilbake neste morgen hvor det ikke var spor etter hverken frosk eller slange.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Gullkorn fra galleriet - mai 2008 | DanFekar | Bilder og konkurranser | 19 | 01-05-2008 00:39 |
| the battle at kruger. må sees. | gabonviper | Småprat | 7 | 11-08-2007 13:58 |
| Gullkorn fra galleriet - Mai 2007 | DanFekar | Bilder og konkurranser | 13 | 30-04-2007 12:22 |