| Fotoforum Dette forumet er dedikert foto, fototeknikk og billedkritikk. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Senior Member
Medlem siden: Sep 2005
Sted: oslo
|
Det er flere av dere her inne som er ganske flinke foto folk, så jeg tenkte jeg kunne lage en tråd ang. ekstra utstyr til speilrefleks kameraene våre. Det er ganske mye man får kjøpt, men kanskje ikke alt men trenger. Jeg som er helt grønn på dette, trenger i hvertfall noen pekere for å kunne gå i riktig retning.
Hva bør man ha som minimum av ekstra utstyr? Hva trenger man når og hvor? Hva er morsomt å ha? Det er fint hvis dere kan legge med navn på utstyret eller linker til hva dere sier, så man kan søke opp info og priser selv.. Takker!
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Veldig, veldig vanskelig å svare på dette.
Ting som er essensielt for min fotografering, kan fort være helt unødvendig (overkill) for en annen Jeg kan ta og lage en liten liste over hva jeg bruker, og hvordan jeg bruker det litt seinere i dag ( - må bare en tur i Haugaland Zoo og male litt først )
|
|
|
#3 |
|
Senior Member
|
Det er kult av deg hvis du gidder det
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
|
Det jeg bruker er ihvertfall:
-Nikon D70 -Nikon sb-600 speedlight -Nikon 105mm macro -Nikon standard objektivet som fulgte med. Det jeg "trenger" nå er: -mellomringer. -50mm f1,8 -sb-600 -softboxer -litt diverse stativ Men det er alt for dyrt, desverre
|
|
|
#5 | |
|
Senior Member
|
Sitat:
skjønner at det kan være litt vanskelig, men jeg tenker også litt på hva som er et "must". Som f.eks pusse utstyr og sånne ting. Litt "må ha" produkter hvis du skjønner. Hva man bør ha hvis man skal ta macro bilder som f.eks en Extention Tube som det blir nevt i en annen tråd her. Hva gir best resultat med vilken type blitser evt. flere blitser osv... Hva man trenger hvis man skal ta landskapsbilder... men jeg skjønner hvis jeg er inne på noe som er veldig omfattende nå hehe
|
|
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Råd ang. kjøp av speilrefleks kamera. | Joystick | Fotoforum | 17 | 23-12-2008 22:41 |
| Da var nytt kamera utstyr kommet! | Androctonus | Knelere | 13 | 22-12-2008 22:50 |
| speilrefleks- nikon D40 eller D60 | sofokles | Fotoforum | 5 | 04-12-2008 23:21 |
| Nytt kamera utstyr i hus :D | Eggy | Fotoforum | 3 | 05-07-2008 22:43 |
| tips til teleobjektiv til et Pentax k10d speilrefleks | general_maximus | Fotoforum | 4 | 20-06-2008 06:37 |