| Forslag til endringer/forbedringer av siden Har du forslag til noe som kan endres til det bedre på siden er dette stedet å poste det. |
![]() |
|
|
LinkBack (6) | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
|
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Hei alle medlemmer på reptilfreaks
![]() Nå nærmer det seg en mulig lovendring, og en positivliste har blitt satt sammen. Så hvis dette går riktig veien, og positivlisten går igjennom med en ny lov angående hold av reptiler i norske hjem, så kommer det til å komme mange nybegynnere i hobbyen. Det hadde vært kjempefint om dere kunnskapsrike mennesker hadde satt dere ned å skrevet fakta ark til artene på positivlisten, slik at vi er mer forberedt på en mulig lovendring ![]() Positivlisten setter jeg ned her, med et kryss bak de vi har fakta ark om fra før. Slanger: Kornsnok - Pantherophis (Elaphe) guttata X Kongesnok - Lampropeltis getula X Trepyton - Morelia viridis X Melkesnok - Lampropeltis triangulum X Kongepyton - Python regius X Teppepyton - Morelia spilota X Kongeboa - Boa constrictor X Treboa - Corallus hortulanus X Regnbueboa - Epicrates cenchria X Øgler: Leopardgekko - Eublepharis macularius X Daggekko - Phelsuma madagascariensis X Pigghaleagam - Uromastyx ocellata Perlefirfisle - Lacerta lepida Skjeggagam - Pogona vitticeps X Blåtunge skink - Tiliqua scincoides Dvergvaran - Varanus acanthurus Yemenkameleon - Chamaeleo calyptratus Kranset Gekko - Rhacodactylus ciliatus Panterkameleon - Furcifer pardalis X Skilpadder: Gresk Landkilpadde - Testudo hermanni X Leopardskilpadde - Geochelone pardalis X Kinesisk Trekjølskilpadde - Chinemys reevesi Amfibier: Argentinsk Hornfrosk - Ceratophrys ornata Klofrosk - Xenopus laevis Orientalsk Klokkefrosk - Bombina orientalis Whites Trefrosk - Litoria caerulea Rødbuket Salamander - Cynops pyrrhogaster Melkefrosk - Trachycephalus resinifictrix X Trefarget Dvergfrosk - Epipedobates tricolor Ildsalamander - Salamandra salamandra Det gjenstår en del fakta ark før vi har på alle som er oppført på positivlisten, og det hadde vært konge om vi hadde fått i stand det til en mulig lovendring er fastslått og avgjort ![]() Jeg kommer til å oppdatere denne, og sette kryss bak de vi får inn. Send meg gjerne fakta arket på PM, eller legg det rett ut i riktig kategori i Fakta Ark forumet her: Fakta-ark - Reptilfreaks.no Les gjerne disse også : Hva bør være med i et Fakta Ark Vil du skrive eget Fakta-ark? ![]() Legger ved en link til positivlisten: http://www.herpetologisk.com/lov/pos...liste-2008.pdf Takk for hjelpen ![]() MvH Jabbe
"I love my snakes!" -Steve Irwin- The Crocodile Hunter Sist endret av Jabbe; 11-05-2009 kl 12:36. Begrunnelse: oppdatert |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
De beste skribentene ( de som skriver de beste Fakta arkene) belønnes med oppgradert medlemskap på reptilfreaks.
Om du mener et av de eksisterende fakta arkene ikke holder mål og du kan skrive et bedre et så er dere hjertlig velkommen til å komme med et nytt ![]() Sjekk derfor de eksisterende fakta arkene som allerede er skrevet om du brenner for å skrive et Fakta ark som er avkrysset på listen. Presiserer følgende regler for å skrive Fakta-arkene
Sist endret av Frogger; 30-10-2008 kl 16:03. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Sted: Akershus
Alder: 19
|
Kan jeg legge ut det jeg har skrevet til nå, og redigere/ fikse senere?
|
|
|
#6 | |
|
Reptilfreak
Admin
|
Sitat:
Du kan ikke redigere eller fikse på det senere, men hvis noe må redigeres, så gi en lyd, så skal jeg fikse det ![]() Men er du ikke ferdig med det, kan du lagre det midlertidig i bloggen din, men ikke publiser bloggen, bare lagre den som et utkast Og når du er ferdig med artikkelen, kan du legge den ut i riktig kategori eller sende en PM til meg
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
Sted: Surnadal
|
Det som må være viktig er jo å få best mulig info ut til folk som vil vite mere om dyrene? Det kan da ikke ha noe å si at man tar med noe som allerede har vært "på trykk" så lenge det er snakk om god opplysning.
nr. 1. Skal folk anskaffe seg reptiler må man kunne en del vesentlige ting om de. Og da spiller det ingen rolle om forfatteren av fataarket har lånt litt tekst her og der.. det syns JEG er viktig
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
En kan jo gjerne låne litt her og der, men en bør kunne stå inne for det som skrives samt overholde copyrightlovene. Faktaark basert på opplysninger som ukritisk er googlet frem i hytt og pine er lite verdt.
Ingenting slår egne erfaringer, og folk som er ferske i hobbyen og har begrenset erfaring med et dyr bør helst unngå å skrive faktaark, eller hvertfall gjøre det klinkende klart at opplysningene egentlig ikke er basert på egen kunnskap
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jul 2007
Sted: Karmøy
Alder: 35
|
Skal se om jeg ikke kan få snekra sammen noe om R.ciliatus basert på litt bøker og diverse...
Skal prøve å ha det klart til neste helg.
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.reptilfreaks.no/forum/forslag-til-endringer-forbedringer-av-siden/8982-fakta-ark-og-positivliste.html
|
||||
| Skrevet av | For | Type | Dato | |
| Apekatt som kjæledyr - Side 2 - Norsk Freakforum | This thread | Refback | 02-12-2011 21:14 | |
| En god nyhet til reptil og anfibie elskene akvarister her på akvaforum =:-D | Akvaforum.no - Akvarieforum, akvarium og akvariefisk | This thread | Refback | 06-06-2011 14:30 | |
| Risør akvarieklubb. Info fra og om klubben. | This thread | Refback | 12-05-2009 18:26 | |
| En god nyhet til reptil og anfibie elskene akvarister her på akvaforum =:-D - Akvarieforum på Akvaforum.no | This thread | Refback | 18-04-2009 09:38 | |
| En god nyhet til reptil og anfibie elskene akvarister her på akvaforum =:-D - Akvarieforum pÃ¥ Akvaforum.no | This thread | Refback | 03-04-2009 20:52 | |
| En god nyhet til reptil og anfibie elskene akvarister her på akvaforum =:-D - Akvarieforum på Akvaforum.no | This thread | Refback | 03-04-2009 20:37 | |
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Dyrevernloven og positivliste | Catya | Media | 139 | 08-02-2009 10:59 |
| Hva bør være med i et Fakta Ark | Jabbe | Fakta-ark | 0 | 06-10-2008 23:30 |
| Kameleon Fakta om kamelon? | rotskrot | Andre øgler | 10 | 27-07-2007 21:47 |
| Melorm fakta?? | Olliw | Småprat | 30 | 06-06-2007 20:29 |