"

Forslag til endringer/forbedringer av siden Har du forslag til noe som kan endres til det bedre på siden er dette stedet å poste det.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 13-08-2008, 23:22   #1
Reptilfreak

Viridovipera sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: Tyskland, Bonn.
Alder: 23
Meldinger: 2,423
Blog Entries: 25
Standard Foto og bilde tråder - hvor?

Jeg har lagt merke til at det er veldig forskjellig hvor folk legger bilde trådene sine. Noen legger de i den kategorien hvor spørsmål og lignende om dyregruppen de har fotografert hører hjemme. Andre (som meg) har laget en egen bildetråd i medlemsseksjonen. Men vi har jo også et foto-forum. Jeg synes kanskje vi kunne senke listen for hva som er akseptabelt i fotoforumet, slik at alle som vil kan legge fototrådene sine der. Så slipper vi alt rotet rundt om ellers, spesiellt i medlemsforumet, som jeg egentlig mener strengt tatt burde være forbeholdt faktiske introduksjoner.

Bare en tanke.

edit: sorry for skriveleifen i overskriften

Member of:
-Miroxx fanclub- og -Kverulantene-
Viridovipera er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 23:28   #2
Reptilfreak

CamStatic sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Alder: 24
Meldinger: 3,722
Blog Entries: 12
Standard

I agree!
Burde vært mer system.

The more people I meet, the more I adore my snakes...

R
eptilicious
Cam <3
CamStatic er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 13-08-2008, 23:40   #3
Reptilfreak

smørblomst sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: sørlandet
Alder: 30
Meldinger: 670
Blog Entries: 7
Standard

høres ut som en plan ja, er veldig mange bildetråder rundt om... Men hadde man hatt et forumsgalleri, altså der man kunne legge ut bildetråder blir det nok enkelere. Vet det er noe lingene her fra før, men det er liksom mer forbeholdt mer proff fotografering, kritikk til forbedring av foto osv....
Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 19:09   #4
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Kjempeforslag dette. Har også irritert meg litt over at slike tråder spres i alle kategorier, og jeg tror det hadde vært best å samle dem.

Problemet er at slike bildetråder gjerne får innslag av diskusjoner med relevant informasjon som gjør at de ikke bør gjemmes bort i en "sosial" kategori som f.eks medlemmer-kategorien. Men rene bildetråder kan med fordel samles på ett sted

Jeg skal flytte tråder etterhvert som jeg kommer over dem, men gi meg gjerne en lyd pr PM dersom dere ser noen som burde være flyttet.
DanFekar er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 19:16   #5
Reptilfreak

shelob sin avatar

Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
Meldinger: 1,650
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Min tråd SHELOBS DYR bør kanskje flyttes da?
Jeg la den på medlemmer fordi jeg så andre hadde lagt sine bildetråder der.
shelob er offline  
Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 20:03   #6
Reptilfreak
Admin

Frogger sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 4,308
Blog Entries: 4
Standard

Sitat:
Opprinnelig postet av shelob Vis post
Min tråd SHELOBS DYR bør kanskje flyttes da?
Jeg la den på medlemmer fordi jeg så andre hadde lagt sine bildetråder der.
DaFekar flytter den når han kommer sålangt

Forøvrig enig at vi må få laget et bedre skille, skal ta en titt på det når jeg skal gå over forumet om ikke lenge.
Frogger er online nå  
Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 22:34   #7
Reptilfreak

Iggemamma sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Meldinger: 611
Standard

Dette blie litt... snålt synes jeg. Bilder vil jo forekomme naturlig på flere steder.

Jeg synes det er helt naturlig at bilder av medlemmenes dyr ligger i medlemstråden, at bilder av byggeprosesser ligger i dertilhørende tråd, at spørsmål hvor bilder letter svarhjelp får ha det uten å lure...
Svar med sitat
Gammel 15-08-2008, 23:16   #8
-
Admin

DanFekar sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,532
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (4)
Standard

Ser ut til at jeg muligens formulerte meg litt dårlig her, og det beklager jeg.

Tråder skal selvsagt kunne berikes med bilder uten at de blir puttet i egen kategori av den grunn. Rene bildetråder av medlemmenes dyr bør derimot legges i egne kategorier. Konkrete spørsmål, erfaringer og faglig prat rundt dyrene er det best å ta i andre tråder. På den måten slipper de som søker spesifikk informasjon å bla seg gjennom 15 sider med tompreik og irrelevante bilder før de kommer til noe matnyttig.

Ved å holde de faglige og de mer sosiale delene adskilt så er det enklere å opprettholde et ryddig forum. Et ryddig forum er helt avgjørende for at voksne brukere skal gidde å være her over lengre tid, og at unge brukere skal kunne vokse med forumet. Det er selvsagt viktig å opprettholde et sosialt miljø her inne, men vi kommer nok til å stramme inn tøylene litt fremover
DanFekar er offline  
Svar med sitat
Svar

Emner
foto

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
UV-Foto Martink Fotoforum 10 09-06-2008 14:57
Foto Forum Frogger Fotoforum 6 07-01-2008 20:54
Følg Terrarie byggingen bilde for bilde. Løven31 Terrarier 31 20-07-2007 11:39
Fler foto konkuranser! Chibi Småprat 9 23-06-2007 11:20
legge inn bilde i tråder. Miroxx Småprat 7 04-02-2007 21:07

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:58.