| Forslag til endringer/forbedringer av siden Har du forslag til noe som kan endres til det bedre på siden er dette stedet å poste det. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Skal jeg være ærlig så har jeg aldri lagt merke til den tittelen reptilfreak
Ikke før christoffer90 poengterte det.
|
|
|
#12 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22
|
Sitat:
chat, tittel, valgfrie layouter? ikke for å være frekk altså, men, å jeg quoter ''det gir meg mye ekstra arbeide i form av koding hver gang jeg skal vedlikeholde, feilsøke eller oppgradere reptilfreaks.''? det er aldri blitt sagt at det er enkelt å drive et forum? viktig at folk er fornøyd også, å jeg synes at alt det samme gamle begynner å bli kjedelig etter de åra her.. syns det er dårlig at du avslår på så dårlig grunnlag.
|
|
|
|
#13 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Skal selvsagt la Frogger svare for seg selv her, men føler at jeg må komme med et lite innspill.
Nå er det slik at Reptilfreaks.no har eksistert ganske lenge. Vi har vært gjennom flere forumplattformer og oppgraderinger. Følgelig har flere av tiltakene som blir foreslått her blitt forsøkt tidligere uten særlig suksess. Egendefinert tittel har vi hatt oppe til diskusjon tidligere, og kommet frem til at det ikke tilfører forumet noe positivt. En tittel basert på antall innlegg er totalt misvisende, da de mest kunnskapsrike sjelden er de som har flest innlegg. Det samme gjelder en tittel som baserer seg på hvor lenge du har vært registrert. En tilfeldig egenvalgt tittel kan man jo trekke på smilebåndet av de første minuttene, men deretter er den ikke verdt allverdens. Chaten har vi allerede en diskusjon på gang om her. Den nåværende layouten til Reptilfreaks er spesialbestilt og skreddersydd for oss, spesielt tilpasset de modulene som er installert på systemet. Det er ikke et standardskin av den typen som kan lastes ned i hopetall fra vBulletin. Det vil du sikkert merke hvis du bytter til standardutseendet, at moduler mangler og siden generelt ser dårlig sammenskrudd ut. En slik layout er ikke gratis, ikke helt uproblematisk å lage, og heller ikke å feilsøke ved oppgraderinger og andre endringer. Det er ikke slik at det blir litt ekstra jobb, men faktisk tilnærmet dobbelt opp med arbeid. Det synes jeg er et ganske godt argument. Det skjer ganske mye i kulissene som vanlige brukere ikke nødvendigvis legger merke til, som f.eks generell rydding i forumet, opplæring av nye brukere pr. pm, bekjemping av spam-problematikken osv osv. Frogger drifter dette forumet for egen regning, og tjener ingenting på det. Han driver det i tillegg til full jobb. Som hjelp har han en håndfull moderatorer (meg inkludert) som ikke har kunnskap til å gjøre endringer dypt i systemet, men som hjelper til med de enklere tingene. Det er ikke slik at alle forslag blir avslått uten videre, men ha forståelse for at du ikke nødvendigvis er den første som foreslår disse tingene, og at de kan ha vært oppe til debatt tidligere
|
|
|
#15 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
|
Kult at du kommer med forslag, ikke noe galt i det, men det å lage et skin til Vbulletin tar uker å lage skikkelig. De kan heller ikke videreføres til neste versjon av VB, noe som betyr at arbeidet vil være fånyttes..
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east
Alder: 22