| Forslag til endringer/forbedringer av siden Har du forslag til noe som kan endres til det bedre på siden er dette stedet å poste det. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#11 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 32
|
Hei!
Da har jeg opprettet kanalen #reptilfreaks.no på IRC nettverket EFnet, som er mest brukt i dag. Om noen har lyst å prøve seg på et web grensesnitt, som det fins rikelig med opensource versjoner av, så er veien kort til chatten. For de som ønsker å prøve chat'en med en gang, kan følgende enkle oppskrift brukes: 1. Gå inn på EFnet - The Original IRC Network. 2. Under "Webchat Login", skriver du inn ditt kallenavn under "Nickname", og under "Channel" skriver du inn "#reptilfreaks.no". 3. Trykk "Login", og bekreft med "Connect". Et tilsvarende grensesnitt kan fint la seg integrere på reptilfreaks.no (hvor man da kan hoppe over noen av stegene..), eller om ønskelig, benytte en egen IRC klient som mIRC, irssi, eller klient for HTC/iPhone. For de som ønsker å benytte HTC, kan App'en "AndChat" lastes ned på telefonen. For de som ønsker å benytte iPhone, kan App'en "LimeChat" eller "Colloquy" benyttes. Ser ut til at de fleste foretrekker "LimeChat". Disclaimer; Til forumsjefene - om dere ikke ønsker slikt, så fjerner jeg kanalen. Bare gi meg en lyd
|
|
|
#12 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Oct 2010
Sted: oslo
Alder: 15
|
Sitat:
|
|
|
|
#13 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 38
|
Reptil folk i norge er stort sett paranoide for å snakke online..Jeg skjønner den fullt ut.
Hva med noen enkle regler hvis det en gang skulle bli en norsk reptil chat?som fks det er ikke lov å spøre om personlige opplysninger som fks navn,bosted osv uten att de andre rakker ned på andre for å være falske eller snike rundt på chatten når de ikke vill fortelle om seg selv. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Bergen
Alder: 32
|
Forumet her har tydelige regler på hva som er- og ikke er ok. Det er vel naturlig og tro at en evt. chat i forumets regi burde følge - i så stor grad som mulig - de samme retningslinjene. Når det er sagt, tror jeg nok at de fleste forstår hva som er ok og ikke ok og dele av informasjon.
Et slikt chat system kan uten problemer bygges ut til å "prate" med forumet, dvs. refere til tråder som omhandler bestemt type info, bildereferanser, osv.
|
|
|
#15 |
|
Member
Medlem siden: Jan 2012
Sted: Trondheim
Alder: 12
|
ja, kanskje litt som MSN, for da kan andre folk være med i chat'n. da blir det litt som en depatt men det blir da mer moro, og mer interesant her
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
|
|
|
|
|
#16 | |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Nov 2009
Sted: Far east