"

Forslag til endringer/forbedringer av siden Har du forslag til noe som kan endres til det bedre på siden er dette stedet å poste det.

Svar

LinkBack Trådverktøy Visningsmoduser
Gammel 20-12-2011, 16:15   #1
Reptilfreak

Tinky sin avatar

Medlem siden: Dec 2011
Sted: Oslo-området.
Alder: 28
Meldinger: 32
Standard Forslag til en mer oversiktlig side

Jeg er ny her på reptilfreaks, så jeg vil nok finne sidene mer oversiktlige når jeg blir litt kjent her, men det er noen sider jeg synes er litt vanskelige å orientere seg på.
Jeg er vant til akvaforum som jeg etterhvert har funnet veldig oversiktlig (selv om jeg husker jeg slet litt i begynnelsen der og, spesielt med å finne frem til artikler etc.)

Det ene her er faktaarkene.

Siden disse blir skrevet av flere forskjellige personer savner jeg en mal så faktaarkene blir like, mtp innhold, utseende, plassering etc.
Dette vil gjøre det lettere å finne enkelte opplysninger, som temperatur/luftfuktighet, fôr, størrelse på tank o.l

Man kan også gjøre grafiske forbedringer så det er lettere å finne frem til ønsket dyr.
-f.eks la reptiler være kun en overskrift, ikke link, så man slipper å gå til et nytt skjermbilde for å få tre nye valg; slager, øgler, skilpadder.
For mange ferske kan det være vanskelig å vite hvor man skal lete etter dyret man ønsker å lære mer om, og det hadde dermed blitt lettere om man så dyret allerede på første side

Så kan man heller legge mer utfyllende artikler under en annen overskrift.

Det andre som var forvirrende for en som var ny, var å skjønne når man var inne på et medlems profil.
De første jeg kom inn på hadde heller ikke skrevet så mye om seg selv.
Hadde det vært mulig med et lettere medlemssøk? Kanskje etter dyr, interesser etc.

Nå skal det sies at jeg liker sidene godt, og at dette kun er forslag til forbedringer, ikke knusende kritikk
Tinky er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-12-2011, 17:01   #2
Reptilfreak

lompah sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
Meldinger: 1,728
Tilbakemeldinger kjøp/ salg: 100% (2)
Standard

Det å samle faktaarkene og få et optimalt et synes jeg er et veldig godt forslag da en del av dem er ganske så ulike.. Men når jeg trykker på linkene kommer jeg inn på den type dyr jeg klikket på og ikke alle, så det sliter ikke jeg med?

Men angående medlemssøk og trådsøk så er jeg veldig enig i at det er veldig klomsete og leit og jeg har vært medlem er i noen år nå og synes det fremdeles.....
Svar med sitat
Gammel 20-12-2011, 18:46   #3
Reptilfreak

Tinky sin avatar

Standard

Det jeg mente var at hvis du skal ha f.eks huggorm, så må du først inn på "reptiler", og så "slanger" før du finner artene.

Hadde listen over slanger ligget på den første siden, så hadde man visst med en gang om det fantes et ark om huggorm

Jeg lette etter kjempesnegle, og visste ikke helt hva de gikk innunder. Nå viser det seg at det ikke finnes et faktablad om de, men jeg lette gjennom ganske mange ting før jeg fant ut det )
Tinky er offline  
Digg this Post!Add Post to del.icio.usBookmark Post in TechnoratiFurl this Post!Google Bookmark this Post!Yahoo Bookmark this Post!Live Bookmark this Post!
Svar med sitat
Gammel 20-12-2011, 22:11   #4
Reptilfreak

mr-repti sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
Meldinger: 2,460
Blog Entries: 4
Standard

selv om jeg har vært her i en del år, så er det kjøp og salg delen jeg har mest problemer med å finne fram på.. Kanskje en ide å gjøre den litt mer oversiktlig og enklere, ellers er de ganske greit her.
mr-repti er online nå  
Svar med sitat
Gammel 21-12-2011, 00:06   #5
Reptilfreak

Tinky sin avatar

Standard

Ja, der er jeg enig.
Kunne også vært en egen for folk som ville bytte/gi bort.
Uten denne auksjonsformen.
Tinky er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-12-2011, 01:53   #6
Reptilfreak
Admin

Jabbe sin avatar

Medlem siden: May 2006
Meldinger: 1,721
Standard

Hei! =)

Superflott at du kommer med foslag til endringer

Bare for å raskt svare på noe av innlegget ditt:
Når det gjelder faktaarkene, så finnes det en type "mal", som du finner her. Denne "malen" er riktignok ikke en skikkelig mal, men skal hjelpe litt med å forme et faktaark. Siden denne "malen" kom for ikke så alt for lenge siden, så er det helt klart mange faktaark som ikke er skrivd på en slik måte, og kan virke noe "uoversiktelig". Desverre så vil det ta veldig mye tid og arbeid med å redigere alle artiklene så de blir mer oversiktlige..

Hvis man ser etter noe spesielt i faktaarkene, så er det en liten søkefunksjon som lar deg søke i artikelen enkelt på første side, til høyre over kategoriene, og du vil da finne raskt ut om den artikelen du ser etter finnes
Svar med sitat
Gammel 21-12-2011, 10:52   #7
Reptilfreak

Tinky sin avatar

Standard

Hei
Man behøver ikke redigere alle artiklene.
Et faktaark skal for meg kun inneholde info om generelt stell o.l, så det vil bli en smal sak å lage nye ark med info man finner i disse artiklene.

[Bilde]
Latinsk navn
Populærnavn
Vanskelighetsgrad
Max størrelse
Kjønnsfoskjeller
Fôr
Lokasjon
Min. størrelse på terrarie
Foretrukket innredning
Temperatur
Luftfuktighet
Kort om oppdrett

Disse arkene burde være ferdig satt opp så man kun behøver å fylle inn disse opplysningene.
Slik blir det lett for de som leser de å finne samme opplysning om ulike arter når alle arkene er like.
Tinky er offline  
Svar med sitat
Gammel 21-12-2011, 22:44   #8
Reptilfreak

Tinky sin avatar

Standard

Hvis noen f.eks vil se på vanskelighetsgrad på ulike arter, eller finne ut hvilke som kan gå sammen mht temperaturer osv.
Tinky er offline  
Svar med sitat
Gammel 22-12-2011, 00:05   #9
Reptilfreak

E.repti sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
Meldinger: 514
Blog Entries: 2
Standard

Vil ikke si at det er noe vansklighetsgrad på dyr, bare evt. tid du må bruke på dem. Når du har fått opp terra, med riktige verdier etc. så er det ikke vanskelig. Vil ikke si det er noe vanskeligere å ha pilgift enn én KP. Bare å gjøre det nødvendige først, sette opp terra, verdier, lese seg opp, skaffe mat.
Svar med sitat
Gammel 22-12-2011, 00:18   #10
Reptilfreak

Tinky sin avatar

Standard

Mulig det.
Man kan jo dropppe det punktet hvis det ikke er reelt.
Tinky er offline  
Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke svare på innlegg / tråder
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Lignende tråder
Tråd Tråd starter Forum Svar Siste melding
internett side ray Slanger, øgler og skilpadder 3 21-05-2009 14:00
Bra side! _Nagash_ Småprat 5 28-02-2006 07:19
Caresheets side? Chixz Småprat 19 17-02-2006 21:15
Bra side! Småprat 4 18-11-2003 20:41

Alle tider vises som GMT +1. Klokken er nå 23:28.