| Forslag til endringer/forbedringer av siden Har du forslag til noe som kan endres til det bedre på siden er dette stedet å poste det. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2011
Sted: Oslo-området.
Alder: 28
|
Jeg er ny her på reptilfreaks, så jeg vil nok finne sidene mer oversiktlige når jeg blir litt kjent her, men det er noen sider jeg synes er litt vanskelige å orientere seg på.
Jeg er vant til akvaforum som jeg etterhvert har funnet veldig oversiktlig (selv om jeg husker jeg slet litt i begynnelsen der og, spesielt med å finne frem til artikler etc.) Det ene her er faktaarkene. Siden disse blir skrevet av flere forskjellige personer savner jeg en mal så faktaarkene blir like, mtp innhold, utseende, plassering etc. Dette vil gjøre det lettere å finne enkelte opplysninger, som temperatur/luftfuktighet, fôr, størrelse på tank o.l Man kan også gjøre grafiske forbedringer så det er lettere å finne frem til ønsket dyr. -f.eks la reptiler være kun en overskrift, ikke link, så man slipper å gå til et nytt skjermbilde for å få tre nye valg; slager, øgler, skilpadder. For mange ferske kan det være vanskelig å vite hvor man skal lete etter dyret man ønsker å lære mer om, og det hadde dermed blitt lettere om man så dyret allerede på første side Så kan man heller legge mer utfyllende artikler under en annen overskrift. Det andre som var forvirrende for en som var ny, var å skjønne når man var inne på et medlems profil. De første jeg kom inn på hadde heller ikke skrevet så mye om seg selv. Hadde det vært mulig med et lettere medlemssøk? Kanskje etter dyr, interesser etc. Nå skal det sies at jeg liker sidene godt, og at dette kun er forslag til forbedringer, ikke knusende kritikk
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Dec 2008
Sted: Akershus
|
Det å samle faktaarkene og få et optimalt et synes jeg er et veldig godt forslag da en del av dem er ganske så ulike.. Men når jeg trykker på linkene kommer jeg inn på den type dyr jeg klikket på og ikke alle, så det sliter ikke jeg med?
Men angående medlemssøk og trådsøk så er jeg veldig enig i at det er veldig klomsete og leit og jeg har vært medlem er i noen år nå og synes det fremdeles.....
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Det jeg mente var at hvis du skal ha f.eks huggorm, så må du først inn på "reptiler", og så "slanger" før du finner artene.
Hadde listen over slanger ligget på den første siden, så hadde man visst med en gang om det fantes et ark om huggorm Jeg lette etter kjempesnegle, og visste ikke helt hva de gikk innunder. Nå viser det seg at det ikke finnes et faktablad om de, men jeg lette gjennom ganske mange ting før jeg fant ut det |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
selv om jeg har vært her i en del år, så er det kjøp og salg delen jeg har mest problemer med å finne fram på.. Kanskje en ide å gjøre den litt mer oversiktlig og enklere, ellers er de ganske greit her.
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Ja, der er jeg enig.
Kunne også vært en egen for folk som ville bytte/gi bort. Uten denne auksjonsformen. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
Admin
Medlem siden: May 2006
|
Hei! =)
Superflott at du kommer med foslag til endringer ![]() Bare for å raskt svare på noe av innlegget ditt: Når det gjelder faktaarkene, så finnes det en type "mal", som du finner her. Denne "malen" er riktignok ikke en skikkelig mal, men skal hjelpe litt med å forme et faktaark. Siden denne "malen" kom for ikke så alt for lenge siden, så er det helt klart mange faktaark som ikke er skrivd på en slik måte, og kan virke noe "uoversiktelig". Desverre så vil det ta veldig mye tid og arbeid med å redigere alle artiklene så de blir mer oversiktlige.. Hvis man ser etter noe spesielt i faktaarkene, så er det en liten søkefunksjon som lar deg søke i artikelen enkelt på første side, til høyre over kategoriene, og du vil da finne raskt ut om den artikelen du ser etter finnes
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
Hei
Man behøver ikke redigere alle artiklene. Et faktaark skal for meg kun inneholde info om generelt stell o.l, så det vil bli en smal sak å lage nye ark med info man finner i disse artiklene. [Bilde] Latinsk navn Populærnavn Vanskelighetsgrad Max størrelse Kjønnsfoskjeller Fôr Lokasjon Min. størrelse på terrarie Foretrukket innredning Temperatur Luftfuktighet Kort om oppdrett Disse arkene burde være ferdig satt opp så man kun behøver å fylle inn disse opplysningene. Slik blir det lett for de som leser de å finne samme opplysning om ulike arter når alle arkene er like. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
|
Hvis noen f.eks vil se på vanskelighetsgrad på ulike arter, eller finne ut hvilke som kan gå sammen mht temperaturer osv.
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2011
Sted: Østfold
Alder: 18
|
Vil ikke si at det er noe vansklighetsgrad på dyr, bare evt. tid du må bruke på dem. Når du har fått opp terra, med riktige verdier etc. så er det ikke vanskelig. Vil ikke si det er noe vanskeligere å ha pilgift enn én KP. Bare å gjøre det nødvendige først, sette opp terra, verdier, lese seg opp, skaffe mat.
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
|
Mulig det.
Man kan jo dropppe det punktet hvis det ikke er reelt. |