| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Telemark
Alder: 21
|
Har hatt slangen min i siden forrige fredag, og kjøpte mat til den mandag for en uke siden..
Kjøpte med to små mus, ca 3-4 cm lange.. Hu er vel godt og vel 50 cm, men jeg vil heller gi hu mindre mus i større mengder enn store mus og gi forstoppelse, så jeg lurer på da, for hun virker fortsatt ganske sulten etter hun har spist en.. At om jeg skal gi flere, hvor lenge imellom burde jeg vente? Og er 3-4-5cm store mus greit nok å gi til en kongepyton på ca 50cm? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
vanskelig å si ut i fra lengden.. Se på bredden, Noen mater kongene med mus som er like brede som hode, andre med mus som er like brede som det tykkeste på slangen..
Jeg har 3 normale unger og 1 pastel. Pastellen tar rotter som er like brede som det tykkeste på kroppen. De normale tar små mus,men nekter større.. Prøv deg ut. Slanger greier faktisk ganske store bytter..
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Hm, så musa skal være like bred som slangen er på sitt breieste.?
Får prøve på det, må ned å kjøpe no for i morgen så da tar jeg med litt godt og blandet ^^, hehe, men hvor lenge burde jeg vente med å fore nå, fora henne tidligere i dag men virker som at hun gjerne vil ha mer, lille matmomsen
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
1 gang i uka skal du fôre
Det er ikke alle konger som vil ta like stor mat.. Prøv deg ut, jeg har 2 små som kun tar mus som er litt større en hode dems. 1 som ikke vil spise(alle disse er vandt med levende,så de er litt vrange) og jeg har 1. som spiser digre rotter.. Jeg har også en adult,som ikke vil ha for store rotter..
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
|
Okei , hjertelig takk
![]() Vil ikke gjøre noe feil, så måtte bare spørre ![]() Hu er egentlig vandt til å spise levende min og, men hu tok den døde musa rimelig kjapt, så den var jeg heldig med ![]() Måtte bare se litt dumt på den først ;P |
|
|
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|