| Fôrdyr Fôringstips til herptiler og virvelløse dyr. |
![]() |
|
|
LinkBack | Trådverktøy | Visningsmoduser |
|
|
#1 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: May 2008
|
Heisann
Kjøpte inn 10-15 melormer for en uke siden som jeg tenkte å ha en stund fremover, siden jeg bare har en tarantell. Nå har de plutselig begynt å bli til pupper... Jeg leste på wikipedia at de melormene fra dyrebutikker ofte er "manipulert" til å holde seg som larver, men det er kanskje ikke slik i Norge? Er det vanlig at de blir til pupper så raskt liksom?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reptilfreak
|
De blir pupper ganske fort og blir ganske fort biller etter det igjenn så parrer billene så legger de egg så har du en million mmelormer på NO TIME
Good LUCK
|
|
|
#3 |
|
Reptilfreak
|
Uffda
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Asker
Alder: 34
|
Fant denne linken på nett.
Mealworms: Live Mealworms: Mealworms Her står det at man kan ha melormene på et kaldt sted ( eventuelt kjøleskapet), og så ta en og en ut, la den bli varm og så fore med den. Jeg har sjøl aldri prøvd dette. Skjønner at du ikke vil avle fordyr siden du bare har en tarantell. ![]() edit: ops du var kjappere enn meg DanFekar |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Reptilfreak
|
Takk for tipsene, kan forsøke det senere
![]() Går det forresten an å bruke eventuelle biller som fôr?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Reptilfreak
|
yepp
like bra det
|
|
|
#8 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Hvorfor går det like bra med biller som fôr? av det jeg har hørt,så er det ikke bra..Vet ikke hvordan billene er for tarantellaer,men gekkoer og sånt skal ikke ha det.
|
|
|
#9 |
|
-
Admin
Medlem siden: Apr 2004
Sted: Oslo
|
Ettersom tråden ligger under " Fôr til insekter og virvelløse dyr" så tror jeg neppe at det er snakk om gekkoer
Men jeg har aldri opplevd at taranteller er spesielt begeistret for billene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Reptilfreak
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Alder: 19
|
Saken var jo at jeg har hørt at gekkoer osv. ikke liker de(har ikke prøvd selv,men er det ikke noe med at de produserer noe greier som lukter ekkelt?) hvorfor skulle det da være bra til tellaer..
|
![]() |
| Trådverktøy | |
| Visningsmoduser | |
|
|
Lignende tråder
|
||||
| Tråd | Tråd starter | Forum | Svar | Siste melding |
| Melormer - (Mel)? | Sebastian | Fôrdyr | 29 | 09-09-2008 18:20 |
| Melormer | abarth | Småprat | 3 | 21-10-2007 15:53 |